Шевченко, «Слуга Народу» та Яценюк: хто з політиків найбільше витратив на рекламу у Facebook?

За першу половину 2021 року українські політики витратили на рекламу у Facebook 1,2 млн доларів, що на третину більше, ніж за той самий період у 2020 році (тоді було 850 тисяч доларів).

Про це повідомляє рух «Чесно», який підрахував усе це на основі даних бібліотеки Facebook-реклами.

Найбільші витрати припали на сторінки екскандидата в народні депутати від партії «За майбутнє» Олександра Шевченка, партії «Слуга Народу» та колишнього прем'єр-міністра Арсенія Яценюка.

Аналітики зазначають, що середньомісячні витрати на поширення рекламних дописів зросли зі 141 тисячі доларів у першому півріччі 2020 року до 205 тисяч доларів за той же період 2021 року.

Найбільше грошей витрачають на індивідуальні сторінки політиків — у середньому 31% від загальних витрат на політичну рекламу у Facebook. Приблизно 23% витрат припадає на сторінки, які неможливо чітко ідентифікувати, а втім, вони активно просувають контент за і/чи проти політиків та партій. А от видатки з партійних сторінок становлять у середньому 18%.

Хто витрачає найбільше?

За витратами лідирує сторінка Олександра Шевченка, який навесні балотувався до Верховної Ради у 87-му окрузі та є членом партії «За майбутнє». У 2021-му він витратив 49,2 тисячі доларів. Загалом від червня 2019 року його сторінка вклала у рекламу майже 130 тисяч доларів.

На другому місці за витратами на рекламу у Facebook — головна сторінка партії «Слуга Народу», яка вклала понад 47 тисяч доларів. Якщо минулими роками акцент на рекламі у Facebook робили лише під час виборів, то у 2021 році сторінка активна й поза виборами.

На третьому місці опинилася сторінка Арсенія Яценюка, який лише у 2021-му вклав у рекламу 40 тисяч доларів. Політик рекламує дописи з різними привітаннями, уривками ефірів або закликами ставити лайки та часом платить до 3 тисяч доларів за один пост.

Рух «Чесно»

Четверте-п’яте місця за сторінками займають партія «За майбутнє» та «Жіночий рух "За Майбутнє"». Разом вони вклали у рекламу 57,9 тисячі доларів. До двадцятки також потрапили ще дві персональні сторінки політиків із цієї партії — Ігоря Палиці та Ірини Суслової.

У цьому ж списку сторінка новоствореного телеканалу «Перший незалежний», а ще 112.ua та NEWSONE TV. Загалом медіа, пов'язані з Віктором Медведчуком, за перші шість місяців 2021 року витратили на рекламу понад 46 тисяч доларів.