Культура

The Cancel Band: зустріч львівського хіп-хопу і київського джазу

16 листопада, 2016 12:05
Культура/The Cancel Band: зустріч львівського хіп-хопу і київського джазу
Зберегти
Вигляд
The Cancel Band — гурт, що живе між Львовом і Києвом і поєднує джаз із хіп-хопом. Музиканти виступили у проекті Stage 13 і розповіли про роль імпровізації та простір, який дає хіп-хоп.

The Cancel Band — гурт, що живе між Львовом і Києвом і поєднує джаз із хіп-хопом.

Все почалося у Львові. Там Андрій Зеленський запустив музичний проект The Cancel і почав співпрацювати з DJ Shon. Потім вони об’єдналися з київськими музикантами — саксофоністом Олексієм Яциною, гітаристом Миколою Зінченком, басистом Русланом Вакулюком і клавішником Єгором Гавриленком. Так з’явився The Cancel Band.

20 листопада бенд дасть концерт у клубі Atlas. А напередодні музиканти зіграли на Stage 13, і розповіли про імпровізацію та простір, який дає хіп-хоп.

The Cancel Band на Stage 13, hromadske.ua

Хто з вас зі Львова, а хто ні?

DJ Shon: Ми з Андрієм зі Львова, і то не з самого, а десь з-під Львова. А решта в Києві всі живуть, хоча теж не звідси.

А як ви знайшли всіх решта?

DJ Shon: Я вже й сам не пам’ятаю.

Андрій: Так склалося космічне тяжіння.

DJ Shon: Вони якось прийшли через інтернет і знайшлись.

Руслан: На OLX знайшли.

Скільки часу ви граєте в розширеному складі?

DJ Shon: Трошки більше ніж рік.

В чому складнощі цього, а в чому переваги?

DJ Shon: Складнощі в тому, що ми з Андрієм живемо у Львові, а решта хлопців живуть тут.

І як ви це вирішуєте?

DJ Shon: Ну, якось стараємося це робити через інтернет, а потім зустрічаємося або у Львові, або тут, виділяємо час для нових треків, для джемів.

Скільки максимально буває людей на сцені під час ваших виступів?

DJ Shon: Семеро. Нас шестеро і ми час від часу ще беремо MC.

Скільки місця ви залишаєте для імпровізації?

Руслан: Відсотків дев’яносто.

Олексій: Зазвичай є тема.

DJ Shon: По чотири квадрати кожна. (сміються)

Олексій: А після теми граємо соло.

DJ Shon: Імпровізації більше половини, можна сказати.

Андрій Зеленський і DJ Shon — львівська частина The Cancel Band, hromadske.ua

Як ви промотуєте свою музику?

Андрій: Я просто викладав це все в мережу і воно саме завжди розходилось. Не було ніякого суперпромоушну, просто поширення від людей до людей.

DJ Shon: Нам багато приніс last.fm і bandcamp. На last.fm-і є скробблінг, який відслідковує, що люди слухають, рекомендує їм музику і якось ми там набрали купу тисяч переглядів. Тоді ми зібрали бенд. Але поки що всі більше знають біти Андрія, а бенд знають менше.

Запис The Cancel Band на Stage 13, hromadske.ua

Той же bandcamp, last.fm чи soundcloud дають можливість виходити досить безбар’єрно на західну аудиторію. Які у вас контакти з Західною Європою, чи виступали там, чи записували колаборації?

Андрій: Ми були в Польщі. Плануємо далі виходити туди. Співпраць було кілька: я домовлявся з тими, з ким мені було цікаво попрацювати. Справи насправді хороші, бо нам пропонують випустити в Європі платівку і ми зара будемо готувати бендом матеріал до випуску.

DJ Shon: Ще радіо в Європі беруть нашу музику. І «Сільпо» її крутить.(сміються)

Андрій: Ще українська компанія MacPaw використала нашу музику для реклами.

А були ще якісь приклади комерційного використання вашої музики?

Андрій: А це й не було комерційне використання. Вони написали просто, чи я не проти, щоб вони взяли її (вони обирали тільки українських виконавців, там, наприклад, ще був The Maneken), і я сказав, що не проти. Тобто не все за бабки.

Взагалі The Cancel — це мій сольний проект наразі, а The Cancel Band — це гурт. The Cancel існує вже 5 років, з 2011-го.

The Cancel Band під час запису Stage 13, hromadske.ua

Чим ви урізноманітнюєте живі виступи і як взагалі готуєтеся до концертів?

Андрій: Насправді це переважно імпровізація і в цьому є своя фішка.

Олексій: Якраз через те, що хлопці у Львові, а ми в Києві, в нас виходять такі репетиції: хлопці присилають нам біти, які вони зробили, а потім ми вже в Києві придумуємо свою частину, допрацьовуємо. І потім збираємося вже перед концертами і граємо разом. 

З приводу ваших стосунків з хіп-хоп культурою: наскільки ви взаємодієте?

Андрій: Ми належимо до команди Kickit. Kickit — це хіп-хоп формація, яка почала працювати досить давно, перетворилась на лейбл, арт-студію. Це фундація, що була створена початково для розвитку хіп-хопу в Україні.

DJ Shon: Вона з’явилася для об’єднання чотирьох елементів хіп-хоп культури. І певний час ми працювали, як одне Kickit Crew десь з 26-27 людей. Кожен з команди по-різному проявляє ініціативу і зараз все переросло в три напрямки: Kickit Records як музичний лейбл, Kickit Art Studio як художня студія з графіті-райтерами, і Kickit Dance Academy в Тернополі — це академія брейкдансу.

Андрій: Тобто в хіп-хопі ми давно.

«Біти ми почали писати десь в 2003-2005 році», — DJ Shon, hromadske.ua

Давно це відколи: з 2011-го чи раніше?

DJ Shon: Я з 99-го, Андрій десь трошки пізніше. Біти ми почали писати десь в 2003-2005 році. Скретчингом зайнялись у 2008-му.

А в інших напрямках хіп-хоп культури себе не проявляли?

DJ Shon: Я перепробував всі: починав з танцю, потім пішов в графіті, потім в MC-інг, потім почав писати біти і зупинився на цьому.

Розкажіть, наскільки у Львові потужний хіп-хоп рух?

DJ Shon: Насправді взагалі в Україні це не зовсім потужний рух. Є, звісно, різні представники в різних містах, які мають рівень, мають, що показати. Наприклад, є «Андрути», в яких є програма на «Аристократах» (Радіо «Аристократы» — ред.). Вони дуже розвивають україномовний хіп-хоп і цю тусовку.

У 90-х була золота ера хіп-хопу, класичного бум-бапу, а в 2000-х воно все впало, бо пішов блінг-блінг, кеш, дівчата й отака сформувалася школа хіп-хопу. Багато хто перестав його слухати. Десь у 2010-х роках уже почала повертатися ця класична традиція бум-бапового трушного хіп-хопу: правильного такого, з меседжем, коли слухаєш текст і можеш щось з нього почерпнути, а не просто дивишся на чувака, який кричить, що він має гроші.

Саксофоніст The Cancel Band Олексій Яцина, hromadske.ua

А є якісь локальні відмінності хіп-хоп культури в Україні?

DJ Shon: Локальні особливості в репі є хіба що у вимові: в наших акцентах, словах, сленгу такому місцевому. Але щодо якоїсь прямо фішки — ні, я б не сказав. Просто є певні стандарти в музиці: є класичний хіп-хоп, є треп, що дуже популярний серед українських реперів. Я називаю їх треперами. Дуже популярно зараз робити таку музику і дуже мало хто робить її якісно.

Андрій: Ну, от в хлопців — в Льоші, Колі та Єгора — є проект BITLO, де Льоша читає реп. Вони в Києві теж роблять двіжуху. Ми більше у Львові зосереджені й деколи робимо сесійні вечірки від лейблу, де граємо й де виступають наші MC. Є плани робити це більше. В нас в команді є бі-бой Drud (бі-бой — танцівник, що займається брейкінгом — ред.), який хоче провести справді хороший контест з брейку, де будуть залучені всі елементи — і музика, і MC-інг.

«Хіп-хоп продовжує джазову культуру», — Олексій Яцина, hromadske.ua 

І все-таки: як у вашу музику втрутився джаз?

Олексій: Хіп-хоп продовжує джазову культуру. Так вийшло, що в ньому багато простору для всього що завгодно. Завдяки цьому рівному біту, рівній басовій лінії, є дуже багато простору, який можна заповнити по-різному: джазовою музикою, електронікою, семплами з класичної музики. Питання наповнення й змісту завжди стоїть гостро, але оскільки я бачу себе в першу чергу як інструменталіста, то джаз для мене природно перетікає в хіп-хоп.

Андрій: До того ж, у нас, наприклад, немає вокалістки і є дуже багато місця для реалізації в бенді, тому вирішили давати більший акцент на джаз.

DJ Shon: Хіп-хоп пішов від джазу. А джаз — це і є хіп-хоп.

Підсумовуючи, розкажіть, чого людям чекати від вашого концерту?

Руслан: Мабуть, чекати маленького свята.

Олексій: І нових пісень. Ми зробили декілька новинок і ще будуть ті треки, які хлопці робили декілька років тому. Люди їх знають, а тепер зможуть почути їх вживу. І зараз, коли нас стало більше: більше людей — більше ідей, бо кожен приносить щось своє і стає цікавіше.

Пов`язані новини