У Національному художньому музеї України відкривається виставка про Харків – місто авангарду
Національний художній музей України та Харківська муніципальна галерея представляють спільний проект, що досліджує авангардну лінію в мистецтві Харкова останніх 100 років. Проект об'єднує фотографів і живописців, графіків і авторів об’єктів, традиційні техніки і нові медіа.
Головні герої виставки: Держпром, художники-авангардисти початку ХХ століття — Василь Єрмілов, Борис Косарев, Марія Синякова, представники нон-конформізму — Вагріч Бахчанян, та Харківської школи фотографії — Борис Михайлов, Євген Павлов, Сергій Братков, «спадкоємці авангарду» — Віталій Куликов, Павло Маков, діячі актуального мистецтва Харкова — Артем Волокітін, Гамлет Зіньківський, Роман Мінін, Аліна Клейтман, Іван Світличний, Віталій Кохан.
Куратори Сергій Братков та Тетяна Тумасян використовують термін авангард у найширшому розумінні, не локалізуючи його в рамках історичного авангарду початку ХХ століття. У фокус їхньої уваги потрапляє експериментальне мистецтво, яке виходить за рамки класичної естетики і використовує оригінальні, новаторські засоби вираження.
Авангардна естетика початку ХХ століття ідеально відповідала духу Харкова — потужного промислового міста, яке з 1919 до 1934 року було адміністративною і культурною столицею України. Впродовж усього минулого століття у місті з’являлися митці-новатори, які зухвало порушували правила, вступали в полеміку з традицією, виходили за межі усталених форм, жанрів та напрямів. Новаторський прорив, здійснений конструктивістами у 1920-1930-х роках, продовжився у 1960-1970-х в андеграунді, де паралельно розвивалися модерністські й концептуалістські практики. Найпомітнішим явищем стала знаменита Харківська школа фотографії. Від кінця 1980-х років і до сьогодні Харків — незмінний генератор оригінальних ідей в актуальному мистецтві України.
«Місто ХА» — це особистісний погляд кураторів на зріз культури міста, що відображає ключові елементи в мистецтві Харкова. Такими елементами є знак, текст і слово. Специфічна харківська текстоцентричність певною мірою пов'язана з точкою відліку харківського авангарду — у 1920-х роках тодішня столиця України об’єднала найкращі літературні сили країни, драматичним символом їхніх доль у тоталітарній країні став знаменитий будинок “Слово”.
На виставці представлені твори з колекцій Національного художнього музею України та приватних колекцій. Під час виставки відбуватимуться лекції, кіноперегляди, дискусії.
- Поділитися: