У Венецію заборонять запливати круїзним лайнерам: загрожують архітектурі. Але заборона тимчасова, не всюди і не перша

Круїзний лайнер пропливає повз площу Святого Марка, що у Венеції, Італія. Червень 2019 року
Круїзний лайнер пропливає повз площу Святого Марка, що у Венеції, Італія. Червень 2019 рокуAP Photo / Luca Bruno, File

Міністри інфраструктури, культури, туризму й довкілля Італії спільно оголосили про тимчасову часткову заборону для круїзних лайнерів запливати до окремих частин Венеції. Пояснюють це тим, що вони послаблюють фундамент історичних будівель міста.

Відповідну заяву урядовці зробили під час онлайн-наради в четвер, 25 березня, повідомляють La Stampa та Il Post.

Обмеження стосуватиметься історичного центру Венеції — зокрема площі Святого Марка (повз яку пропливають лайнери) та каналу Джудекка. Крім того, італійський уряд ініціює обговорення, як можна подолати проблему завантаженості водних каналів Венеції великими кораблями.

Кораблі, які все ж мають із тих чи інших причин пропливати повз Венецію чи прибути до неї, перенаправлятимуть до найближчого промислового порту Магера. А вже звідти вантажі чи люди рухатимуться на менших кораблях.

Це не перша спроба заборонити проходження великотоннажних суден Венецією. У 2012 році уряд Італії обмежив тоннажність кораблів, що пропливали каналом Джудекка, 40 тисячами тонн. Але на той час інших шляхів просто не було.

Так аж до 2020 року каналом Джудекка щороку продовжували курсувати близько 500 кораблів тоннажністю до 96 тисяч тонн кожен — попри те, що у 2017 році уряд Італії пообіцяв боротися з цим явищем. Це часом призводило до аварій, зокрема зіткнень кораблів із туристичними човнами.

З початком епідемії коронавірусу й скороченням морських перевезень міська влада Венеції спільно з перевізниками розробила план поступового розведення морського трафіку між містом і портом Магера через канал Петролі, що лежить подалі від історичного центру.