ENRU

Українська «Мрія»: Чи є майбутнє в найбільшого літака у світі

Ан-225 «Мрія» є найбільшим і найпотужнішим транспортним літаком, що будь-коли підіймався у повітря. Максимальна злітна вага повітряного судна становить 640 тонн. Літак було спроектовано в СРСР і побудовано в 1988 році на Київському механічному заводі.

«Важко, але й цікаво працювати на цьому літаку. У нього настільки великий діапазон – що він може бути як винищувачем, так і важким транспортним літаком», — каже командир Ан-225, льотчик-випробувач першого класу Віктор Гончаров.

Масштаби Ан-225 вражають: довжина літака — 84 метри, висота — 18 метрів. Для порівняння уявіть собі 6-поверховий будинок з чотирма під’їздами. Крім того, всередині літака можна розмістити до 80 легкових автомобілів.

Однак, на київському заводі «Антонов» вже близько 30 років припадає пилом друга «Мрія» — недобудована. За оцінками конструкторів, вона готова більш ніж на 50 %.

Влітку 2016 року між Китаєм та Україною був підписаний меморандум щодо проекту «Мрія». Тоді ж з’явилися розмови, що КНР хоче добудувати другий Ан-225, або навіть налагодити серійне виробництво цих літаків.

Нагадаємо, що 4 квітня 2015 року держпідприємство«Антонов» за рішенням Кабміну увійшло до складу державного концерну «Укроборонпром».

В же у 2016 році «Антонов» представив новітній літак Ан-178, який може використовуватися як для перевезення вантажів та військової техніки, так і для десантування військовослужбовців.

10 вересня 2016 року «Антонов» розірвав співпрацю з російськими підприємствами.

За словами авіаційного експерта Валерія Романенка, авіація Росії понесе значні втрати через розрив цієї співпраці, оскільки майже вся російська пасажирська і транспортна авіація була української розробки.