Український спалах. Concepter | Hromadske.Idea

Владислав Тісленко – засновник української компанії Concepter, якій належить ідея виробництва портативних спалахів для смартфонів. Лише за 10 днів команді вдалось зібрати на Kickstarter $58 тис. на запуск виробництва пристрою. Наступне покоління спалахів профінансували усього за 3 дні.

Все почалося з ідеї зробити спалах для смартфону 2 роки тому. Люди все більше користуються камерами смартфонів, щоб знімати фото та відео. За статистикою, кількість фото, завантажених в інтернет з мобільного телефона, переважає кількість фото із дзеркальних камер. Почав створюватись ринок аксесуарів для камер мобільних телефонів. На момент моєї ідеї не було пристроїв, що додавали світла фотографіям та відео.

У вас немає технічної освіти?

Я вчився на менеджера. Зараз я знаю кожну деталь з нашого пристрою. Як все працює, як розводити плати, та де їх замовити.

Хто розробляв концепт? Чому чотири лампи? Хто це вигадав?

Із самого початку хотів зробити два світлодіоди, але виникла певна технічна проблема. Ми намалювали дизайн, але коли намагалися зібрати корпус, то в нас не вийшло зробити його в тому розмірі, як малювали. Потім я знайшов нових партнерів, що допомогли розробити пристрій, і ми прийшли до рішення використовувати 4 світлодіоди, щоб підключати спалах до аудіо-порту планшетів та телефонів.

З часом ми зробили більший акцент на селфі, зараз це величезний тренд. Все більше компаній виробляють аксесуари для них. Зараз найпопулярніший селфі-стік – довга палиця з кріпленням для смартфону. Ми також знаходимось в цьому тренді. Коли ти ввечері робиш селфі, то світла недостатньо. А наш пристрій дозволяє підсвічувати собі.

Ви перша українська компанія, чий ґаджет продається в Apple Store. Як?

Це наш найбільший успіх. Наш спалах продається в США та Канаді. Зараз ми запускаємо його в Європі та намагаємося домовитись з Азією. Все почалось з краудфандингу. Ми зібрали 150 000 доларів на Кікстартері. Після винаходження пристрою в нас залишилась певна сума, і ми вирішили, що краще виходити в магазини, аніж працювати з передзамовленням. Спробували «постукати» в Apple Store.

Ви просто написали їм листа?

В нас є дві історії, пов’язані з Apple Store. Перша – ми знайшли партнера в Америці, що займається дистриб’юцією аксесуарів. Вони запитали, куди ми найбільше хотіли, і почали «стукати» в Apple. Вони відповіли нам, що це цікаво. Знаєте як це все відбувається? До них звертається багато компаній та висилають їх на тестування. Ми також так зробили, причому не перевіривши наш ґаджет. Apple тестувала його півтора місяці, після чого він їм сподобався. Ми почали з ними працювати з жовтня.

Як працювати з такими гігантами ринку?

Спочатку було страшно. Було страшно займатись чимось, в чому ти не спеціаліст. Потім настає розуміння, що ти хочеш бути там, де хочеш – продавати багато та великими кількостями. Зараз ми працюємо з найбільшими дистриб’юторами Америки.

Ви почали тренд не програмного забезпечення, а залізного, до того, як це стало модно зараз. Що наштовхнуло на цю думку?

Коли я навчався в університеті, то чітко розумів, що хочу зробити свій стартап та вивчав всі тренди. Ми не піднімали жодних інвестицій і це ще одна річ, якою ми пишаємось. Все, чого ми досягли, ми зробили без інвестицій. Лише з передзамовленнями дистриб’юторів. Враховуючи, що ми заходимось в Україні – це велике досягнення.

Зараз багато продуктів виходять на Кікстартер. Скільки зайняла підготовка до виходу?

Зараз стало легше. Раніше було більше вимог для людей, що виходять на Кікстартер. Найважче – переконати людей в тому, що ви виконаєте проект. Друге – треба, щоб продукт комусь сподобався. Продукт має бути оригінальним та унікальним. Раніше була серйозна вимога – функціонуючий прототип. Але зараз більшість примудряються заробити гроші на картинках.

Де та ким виробляється девайс?

В Китаї: там розвинена екосистема та дешеві компоненти. Там є велика кількість фабрик, що за низьку ціну беруться за продукти. Для початку ми знайшли компанії в Інтернеті, вислали їм ідею, щоб вони її не викрали. І дали на прорахунок. Коли ми почали збирати гроші на Кікстартері, нашою ціллю були 58 000 доларів. Цю суму ми зібрали за тиждень. Після цього ми почали шукати виробника. Виробництво ми розпочинали з партнерами, що вже займались цим.

Скільки зараз людей в компанії?

10, ще двоє в процесі. Я відношу себе до менеджменту, нас троє. Одна людина займається комунікаціями. Решта – інженери.

Скажімо, я інженер і хотів би працювати в такій компанії. Це можливо?

До нас на стажування звертались люди навіть з інших країн. Але ми не спрацювались з людьми з-за кордону. Але ми завжди відкриті.

За рахунок чого працює ваш девайс? Чим він живиться?

Там є акумулятор, чотири світлодіоди та кнопка. Ґаджет можна використовувати як ліхтарик з трьома режимами яскравості. Також у нас є безкоштовний додаток, що дозволяє конектити пристрій.

З якими девайсами працює ваш ґаджет?

Айфон, Андроїд і навіть Віндовс Фон.

Хто ваш основний ринок?

Більшу кількість продажів генерує США. По смартфонам – iOS, близько 70-75 %. 15% – Андроїд. 5% – Віндовс, але ця цифра зростає. Продаємось зараз у 25 країнах.

Ваша компанія випускає не один гаджет?

Абсолютно вірно, ми розпочали зі спалаху, але хочемо побудувати велику компанію. Зараз ми виробили прототип трьохосьового стабілізатора, що дозволяє знімати нестабільні відео.

На сайті є ще один продукт «Морзе». Що це?

Це софт у бета-версії. Це спосіб спілкування через світло. Один телефон відправляє сигнали спалахами, а інший приймає в текст. Це дозволяє спілкуватись на відстані до 1.5 км.

В тебе був ще один стартап на Кікстартері. Це дуже цікаві чохли. Цей проект реалізований?

Це друга історія з Apple, яку я ще не розповів. Це чохол, що показує сповіщення під час повідомлень та дзвінків на задній поверхні телефону. Ми зробили прототип, зібрали 150 000 доларів. І це той випадок, коли не ми кудись виходили, а Apple написали нам листа. Я не був розробником проекту, і після Кікстартеру ми розійшлись з автором ідеї.

Багато українських компаній після набуття популярності збирають речі і їдуть в Каліфорнію?

Вже двоє з нашої компанії сидять у США та займаються нашим розвитком в Америці. Я не прагну поїхати.

Яке майбутнє ти бачиш для своєї компанії?

У нас вже розроблена друга версія спалаху. Я вірю, що це буде ще більший успіх. Багато хто вважає, що популярність – це коли тебе копіюють в Китаї. Ми дійшли до цієї стадії. І це ще одна причина, чому треба випускати нову версію. Ми створили ринок спалахів, тому моя ціль очолювати цей ринок.

/розшифрував Нікіта Сергійчук