Верховна Рада попередньо підтримала законопроєкт про цифровізацію публічних послуг

Верховна Рада у першому читанні підтримала законопроєкт, що передбачає цифровізацію усіх публічних послуг. Після остаточного його ухвалення державні органи не матимуть права вимагати паперові документи для надання послуг.

Законопроєкт підтримали 263 депутати.

Згідно з документом, для того, щоб отримати держпослугу, українцям не доведеться подавати документи або інформацію, якщо вона вже є у державних реєстрах і базах. Держоргани зможуть самостійно отримати необхідну інформацію.

Законопроєкт також дає визначення поняттю «електронні публічні послуги» — вони прирівнюються до паперових послуг.

В уряді кажуть, що необхідну інформацію можна буде згенерувати на порталі чи в застосунку «Дія».

«Основна мета paperless — держоргани в Україні не зможуть вимагати паперові документи, довідки та посвідчення, якщо інформація є в державних реєстрах. Згодом більше не доведеться ходити по довідки, стояти в чергах та робити ксерокопії», — пояснюють у Мінцифрі.

Президент України Володимир Зеленський обіцяв, що з 24 серпня українці зможуть користуватися державними послугами без паперових документів.

Електронні документи для українців

17 лютого Верховна Рада прирівняла електронні водійські права в «Дії» до паперових. Зокрема, українські водії зможуть показувати правоохоронцям електронне посвідчення водія, електронне свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу та договір обов’язкового страхування (автоцивілку). Також українці тепер можуть через «Дію» замовити, обміняти чи продовжити водійські права.

У застосунку в тестовому режимі також запустили реєстрацію місця проживання онлайн і профіль виборця, завдяки якому можна перевірити місце реєстрації та адресу голосування. Окрім того, у «Дію» додали електронні варіанти індивідуального податкового номера (ІПН) та довідки внутрішньо переміщеної особи. Також за допомогою додатка можна записатися в чергу на вакцинацію проти COVID-19.