Подорож, а не туризм: змінити ставлення до відпочинку і заробити на цьому — БІЗНЕС-ПЛАН

Watch on YouTube

Новий випуск Бізнес—плану — про те, як влаштований туристичний ринок і як сучасні технології можуть його кардинально змінити.

Денис Морару, родом з Молдови, 35 років, 15 з них він віддав туризму, відвідавши 55 країн. Не має вищої освіти, але компенсує це досвідом — з 14 років встиг попрацювати охоронцем на будівництві, агентом з продажу зубної пасти і торгових площ, гардеробником, поки не потрапив у сферу свого життя. 10 років  — у топ-менеджменті одного з найбільших туроператорів на ринку. Ще стільки ж — у топ-менеджменті своєї компанії, яку закрили через нерентабельність.

Втім, невдалий досвід у бізнесі не підштовхнув Дениса покинути сферу, а може і навпаки — допоміг йому. Так було створено проект MyNextTravel — туристичний веб-портал, який, за задумом Дениса, покликаний повернути подорожам їхню первісну сутність — відкриттів, експедицій і нових вражень

На сайті у Дениса — 500 експертів. Експерти — це власне організатори подорожей, разом з якими ви будете відшукувати заховані в джунглях Амазонки гнізда фламінго або яйця страусів Ему в Сахарі, спостерігати за міграціями крокодилів у Буркіна-Фасо, сходити на Кіліманджаро по-пластунськи. Одночасно вони — ваші пожежні, лікарі і поліцейські, прокладачі нових маршрутів, люди-швейцарські ножі.

ДИВІТЬСЯ УСІ ВИПУСКИ ПРОГРАМИ БІЗНЕС-ПЛАН

Денис Морару 15 років життя віддав туризму, відвідавши 55 країн screenshot з відео

Ми вирішили перевірити, наскільки відрізняються ціни на схожий запит у експерта MyNextTravel і в турагенції.

Вартість подорожі від MyNextTravel — $ 2500

— 13 ночей;

— переліт в обидві сторони;

— внутрішні перельоти;

— проживання в готелях 4-5 зірок;

— кожні 2 дні нові міста за маршрутом з Півночі на Південь.

Вартість туру від турагентства — $ 2235

— 6 ночей;

— внутрішні перельоти;

— проживання в готелі Double Tree by Hilton 5 зірок;

— харчування (сніданки);

— екскурсія «Золотий трикутник»;

— 7 міст за маршрутом екскурсії.

Розглянемо, як влаштований туристичний ринок.

Ринок складається з туроператорів і турагентів. Туроператор вигадує маршрут, знаходить по ньому оптимальне повітряне та наземне транспортне сполучення, підшуковує відповідні готелі, знаходить гідів і з цього формується сам тур, його програма і назва. І, звичайно, —встановлює свою вартість.

Після чого туроператор виходить з цим туром на ринок, продаючи його через сотні, тисячі і десятки тисяч торгових точок — турагентства. Точки, які ніколи не створюють свій турпродукт, але завжди перепродають його, маючи комісію від туроператора.

screenshot з відео

Найчастіше туроператори не продають тури приватним особам, тому туристи змушені переплачувати за продукт. Кожне турагентство отримує стандартну комісію від туроператора — найчастіше це 7%. Деякі інші агентства, в залежності від обсягів продажів і лояльності, можуть отримувати від 10% і вище.

Наприклад, ціна туроператора за тур до Єгипту становить $ 800 за двох. Турагентство, вже маючи свою гарантовану комісію в 10% = $ 80 може підняти цю ціну до будь-якої позначки.

Однак, турист навчився шукати тури в інтернеті і пред'являти турагенту претензії за ціни, а ті в свою чергу почали відчайдушно демпінгувати, навіть втрачаючи свою комісію.

У вартість туру на MyNextTravel також закладена комісія в 10%. Але в цьому випадку можна зекономити на іншому:

«Більшість експертів самі мандрують: от, він іде маршрутом і в його машині є 3 вільні місця. І він що сам поїде цією машино, а що розділить вартість на трьох. Тобто більшість наших експертів — це не ті, хто на цьому заробляє, вони закладають свої витрати і їм цікаво когось покликати з собою. Тому й виходить, що такі ціни на подорожі агенції ніколи не зможуть встановити» — пояснює Денис.

Шпіцберген, Норвегія screenshot з відео

Найпопулярніші напрямками серед українців за даними пошукових запитів у Google у 2016 році:

  1. Туреччина
  2. Карпати
  3. Болгарія
  4. Бердянськ
  5. Одеса
  6. Затока
  7. Кирилівка
  8. Єгипет
  9. Азовське море
  10. Грузія

6 з 10 туристичних напрямків розташовані в Україні.

За час роботи Денис зіткнувся з його нерозумінням або зовсім  непотрібністю продукту, при тому, що на рекламу були виділені солідні інвестиції, відгуку від аудиторії не було.  Тепер для реклами продукту Денис має намір використовувати найважчу артилерію — VR-технології, онлайн і стріми. Все це робиться для максимального занурення у продукт. Тепер, щоб створити цю серію відеоконтенту, необхідно знайти мандрівників, готових не тільки відпочивати у своїй подорожі, але і знімати відео про нього.

screenshot з відео

З початку запуску ідеї минуло три роки, а Денис разом з MyNextTravel перебуває у парадоксальному, але звичному для стартапів положенні: ідея є, а інвестицій на неї немає, тому Денис змушений шукати гроші по всьому світу. І це цілком справедливо, адже одна історія підказує — шанси їх знайти є.

У березні 2016 року у міжнародному конкурсі Seedstars Summit 2016, на якому обирали найкращий туристичний стартап, перемогу здобув український проект TripMyDream. Головний приз — інвестиції на суму до $ 500 000.

TripMyDream, як і MyNextTravel — це не турагентство, це сайт-агрегатор, який миттєво збирає за запитом туриста всю інформацію на туристичному ринку про перельоти і проживання. Позбавляючи його необхідності переглядати десятки різних сайтів.

«Бізнес-план» — проект Hromadske.ua спільно з Currenttime.tv про реальні історії з життя малого та середнього бізнесу в Україні.

Підписуйтесь на наш канал в Telegram