ENRU

Гроші за красу: хто і як виробляє косметичні засоби — БІЗНЕС-ПЛАН

На якій сировині створюється українська косметика? Хто в нашій країні може сміливо конкурувати з європейськими торговими марками? Проект «Бізнес-план» поцікавився в українців: які вітчизняні бренди косметики вони знають? Виявилось, що знають, але небагато, і не завжди українські.

У грошовому еквіваленті світовий ринок косметики складає 203 мільярди доларів. За останній рік він зріс майже на 4%. Причому, 2/3 цього приросту забезпечили Індія, Туреччина та Південна Африка. Попри економічну кризу та зниження купівельної спроможності, ринок косметики та парфумерії в Україні теж демонструє позитивну динаміку.

З кожним роком на полицях вітчизняних магазинів з’являється все більше косметичних засобів «made in Ukraine». Але товари закордонних виробників все ще переважають — їхня частка становить близько 85%.

Кілька фактів про глобальний ринок косметики:

Unilever тільки в 2013 році вклав у дослідження та розробки понад мільярд доларів. А ще вони — найбільший покупець реклами в медіа — 8 млрд доларів у 2010 році.

Avon працює в 140 країнах світу. Має 6,5 млн представників з продажу своєї продукції.

Loreal — 794 млн євро інвестовано в дослідження та інновації в 2015 році, або 3,5% від продажів, 497 патентів зареєстровано в 2015 році і 18 дослідницьких центрів.

По всьому світу нараховується 150 філій компанії Beiersdorf, де працює 21 тисяча співробітників.

Компанія Procter and Gamble цього року святкує 180 років з моменту заснування. У ній працює 100 тис людей.

Рівень витрат українців на косметичні засоби в два-три рази нижче, ніж у жителів Західної Європи.

Це Вадим Геращенко — генеральний директор фармацевтичного науково-дослідного центру «Альянс краси». Цей центр входить до групи найбільших виробників косметичної продукції в Україні та нараховує у своєму асортименті 17 власних торгових марок, а також виробляє продукцію за контрактом.

Дата заснування компанії — 2000 г
Форма власності — ТОВ
Кількість персоналу — 300 осіб
Кількість власних торгових марок — 17
Кількість дистриб’юторів — 25
Рівень достатку клієнта — середній, середній +
Річний оборот компанії — $ 10 млн

Свій бізнес Вадим починав разом з дружиною ще в далеких 90-х. Тоді вони займалися імпортом косметики. Ну а в 2000-му Вадим вирішив створити власний продукт. Спочатку продукція компанії випускалась на контрактній основі під Private Label (англ. Приватна марка) — власна марка продукту, вироблена однією компанією для продажу під маркою, що належить іншій компанії.

Вже у 2007-му на місці старого консервного заводу на Київщині виросли виробничі потужності компанії, що займають 8000 квадратних метрів. Всього у будівництво свого підприємства Вадим вклав 350 000 доларів.

Виробничий цех фармацевтичного науково-дослідного центру «Альянс краси» Фото: Громадське

Сьогодні «Альянс краси» може похвалитися потужними ресурсами:
— 300 фахівців;
— власне виробництво косметичних засобів;
— науково-дослідна лабораторія та мікробіологічна лабораторія;
— а також дистриб’юторська мережа по всій Україні.

Компанія «Альянс краси» використовує у виробництві:
— понад 400 видів екстрактів (українська сировина)
— понад 60 видів ароматизаторів (імпортна сировина)

Перш, ніж потрапити на полицю в магазини, вся продукція обов’язково має отримати санітарно-гігієнічний висновок.
Санітарно-гігієнічний висновок — це документ, який є офіційним підтвердженням безпеки продукції для здоров’я людини.
На розробку та отримання гігієнічного висновку на 1 продукт необхідно 1,5 місяці.

Лабораторія фармацевтичного науково-дослідного центру «Альянс краси» Фото: Громадське

Для отримання гігієнічного висновку надаються:
— паспорт безпеки на кожен компонент рецептури
— карта даних небезпечного фактора
— рецептура
— зразки продукції

Сьогодні річний оборот «Альянсу краси» становить 10 мільйонів доларів на рік. Що на 1 мільйон перевищує виручку латвійської компанії «Дзинтарс» — найбільшого виробника парфумерії та косметики в країнах Північної Європи. Найстаріше в світі підприємство випускає парфуми, помади та біокосметику ось уже 168 років. Ця компанія успішно розвивається і сьогодні, зараз тут працює 330 людей.

У розробці нових продуктів обов’язково беруть участь лікарі дерматолог, офтальмолог, токсиколог. Паралельно з ними працюють парфумери, хіміки, мікробіологи, дизайнери. Тільки після тестування продукти потрапляють на полиці магазинів. До речі, склад продуктів для кожного регіону відрізняється, виробник повинен враховувати особливості шкіри, характерні, наприклад, для Північних або Південних країн.

А це Ярослав Процько — власник і засновник компанії Piel Cosmetics, яка займається виробництвом професійних косметичних засобів на основі низькомолекулярної гіалуронової кислоти та наносрібла.

Дата заснування — 2010 р
Форма власності — ФОП
Кількість працівників — 10 осіб
Клієнти — косметологи, дистриб’ютори, інтернет-магазини, роздрібні клієнти
Ціна на продукцію — від 200 до 800 грн
Рівень достатку клієнта — середній +
Річний оборот компанії зростає на 40% в рік

Компанія не працює зі звичайною роздрібною мережею, зробивши ставку на професійний сегмент. Високі продажі забезпечили інтернет-магазини та, звичайно ж, власний сайт. В результаті 40 000 гривень інвестицій, вкладених в проект, окупилися вже через півроку — після реалізації першої ж партії. На розвиток компанії взяли кредит.

Виробництво обійшлось у 18 000 гривень. 10 000 знадобилося на одержання гігієнічного висновку. І 5 000 — на рекламу. Сьогодні кредит вже сплачено, вся продукція Piel Cosmetics випускається в професійній упаковці. А в асортименті, що складається зі 100 позицій, з’явилась навіть лінійка для чоловіків.

ДИВІТЬСЯ УСІ ВИПУСКИ ПРОГРАМИ БІЗНЕС-ПЛАН

«Бізнес-план» — проект Hromadske.ua спільно з Currenttime.tv про реальні історії з життя малого та середнього бізнесу в Україні.

Підписуйтесь на наш канал в Telegram