Партнерський матеріал

Як правильно обрати та використовувати акумулятор для авто

Як правильно обрати та використовувати акумулятор для авто

Акумулятор — рушійна сила автівки. Від його справності й коректності експлуатації напряму залежать можливості транспорту. hromadske у партнерстві з СТО/автосервісом «Бош Сервіс Бровакар» (місто Бровари) розповідає, як правильно вибрати акумулятор для автівки, на що варто звертати увагу під час експлуатації та як продовжити термін його «життя».

Які фактори слід враховувати під час вибору нового акумулятора?

Щоб уберегтися від потенційних проблем у майбутньому, фахівці рекомендують обирати акумуляторну батарею (АКБ), аналогічну тій, яка була в авто спочатку.

Однак варто також враховувати, що згодом кількість додаткового обладнання на борту збільшується, тож і навантаження на електричну систему, зокрема й на АКБ, зростає. Тому оптимальною буде модель акумулятора, здатна покрити всі потреби електрообладнання в авто і сумісна з параметрами стартера двигуна.

Не варто забувати про два важливі нюанси:

  1. Розмір нового акумулятора має бути аналогічним старому, оскільки місткіші акумулятори мають більші розміри. Тому, наприклад, на місце АКБ з місткістю 55 А·год не вийде поставити батарею зі 100 А·год.
  2. Місткість нового акумулятора може бути більшою, ніж в оригінального, але генератор заряджатиме нову АКБ довше, оскільки «розраховує», що стоїть оригінальна батарея.

«Я раджу не економити й обирати якісні акумулятори, насамперед акумулятори Bosch, — пояснює менеджер з автозапчастин “Бош Сервіс Бровакар” Ілля Марченко. — У вищій серії лінійок АКБ Bosch акумулятори мають більшу місткість у тому ж типорозмірі корпусу. Наприклад, у серії S3 (S3005) місткість 56 А·год, в аналогічного акумулятора серії S4 (S4005) — 60 А·год, а в серії S5 (S5005) — вже 63 А·год. Розмір залишається таким самим, а місткість збільшується на 12,5%».

Які АКБ краще підходять для автівок із системою «старт-стоп»?

Під час поїздок містом автівка зупиняється і стартує десяток разів. Саме тому все більше автомобілів обладнують системою Start & Stop. Вона автоматично глушить двигун на світлофорі або в заторі, тож дозволяє заощадити 5-10% пального. Звичайний акумулятор не завжди може впоратися з таким навантаженням.

Для роботи в системі Start & Stop підходять акумулятори з технологією AGM. Ця абревіатура розшифровується як Absorbent Glass Mat — абсорбувальне скловолокно. У таких АКБ немає звичного рідкого електроліту: його ввібрали спеціальні вставки між пластинами. Це не тільки дозволяє акумулятору працювати в будь-якому положенні (під кутом, на боці), а й суттєво покращує його характеристики.

Зазвичай AGM-акумулятори Bosch трохи дорожчі, ніж в інших брендів. Наприклад, AGM Fiamm на Volkswagen Touran місткістю 95 А·год коштує 9800 грн, а аналогічний AGM-акумулятор Bosch — 10 407 грн. Проте, як стверджують у компанії, така вартість компенсується новаторською технологією, поліпшеними характеристиками, тривалим терміном експлуатації та економією пального.

Серед АКБ, які підходять для роботи в системі Start & Stop, — акумулятори Bosch S5 з технологією AGM.

Як правильно використовувати акумулятор?

Місткість і пусковий струм (струм холодного прокручування) АКБ мають бути не меншими, ніж рекомендує виробник. Інакше двигун просто не заведеться. Проте й набагато перевищувати ці значення не слід.

Також варто дотримуватися простих рекомендацій.

«Перше — потрібно періодично перевіряти місткість і пусковий струм акумулятора на техстанціях, — радить Ілля Марченко.

Друге — не висаджувати акумулятор “в нуль”, бо через це він може перестати працювати. Коли їздиш мало і на маленькі відстані, акумулятор не встигає зарядитися, бо він заряджається від генератора, який працює разом із двигуном. Постійний недозаряд АКБ веде до незворотної сульфатації та виходу батареї з ладу. Якщо машина кілька днів стоїть — нічого страшно, але якщо понад тиждень — треба хоча б пару кілометрів проїхати. 

Третє — у разі поганого запуску двигуна на холодному старті або виявлення несправностей у роботі акумулятора слід звернутися для діагностики до спеціалістів». 

На що треба звернути увагу під час експлуатації АКБ взимку?

Узимку температури в Україні доволі низькі, а двигун найскладніше заводиться саме в морози. У цю пору АКБ потрібно заряджати на 100%, щоб забезпечити впевнений пуск двигуна.

Важливо також звертати увагу на те, як автівка поводить себе за холодного старту, як прокручує стартер, чи немає провалу обертів під час заводження. Крім того, рекомендовано частіше перевіряти акумулятор спеціальним тестером.

Чому не варто використовувати акумулятор не за призначенням?

Виробник дає гарантії на нові акумулятори лише у разі правильної експлуатації. В інших випадках заміна АКБ чи відшкодування не передбачені. Тому слід використовувати акумулятор виключно за призначенням і не застосовувати його для «кустарно» виготовлених систем живлення, в домашніх умовах під час блекаутів тощо. Не варто також заряджати акумулятор удома — краще делегувати це фахівцям.

Як часто потрібно замінювати АКБ?

Термін функціонування середньостатистичного акумулятора — п’ять років. Проте фахівці стверджують, що на практиці він може бути й меншим — два-три роки. Натомість акумулятори з системою AGM слугують довше — до восьми років

Як зрозуміти, що акумулятор треба замінити?

Акумулятор не має індикатора, який би сигналізував про його несправність. Тож зрозуміти, що АКБ потребує заміни, можна насамперед під час холодного старту автівки, а також за допомогою спеціального тестера.

«Основний маркер — погане заводження під час холодного старту, — пояснює Ілля Марченко. — Або якщо тестер, яким ви перевіряєте акумулятор, показує, що найближчим часом його потрібно замінити. Варто вчасно перевіряти акумулятор і не відкладати його заміну».


Партнерський матеріал опубліковано на правах реклами. Проєкт реалізовано у співпраці з Bosch.

Над матеріалом працювали: журналіст Дмитро Кузубов, редакторка Вікторія Бега, дизайнерка Мирослава Мохнацька, креативний продюсер Олексій Хорошенький.