Як український виробник їжі для котів і собак Kormotech змінив ринок та ставлення до тварин

За 20 років роботи глобальна компанія з українським корінням Kormotech підкорила не тільки смаки українських чотирилапих, але й понад три десятки міжнародних ринків та реалізувала низку соціальних проєктів. До свого 20–річчя Kormotech ділиться 20 фактами про себе.
1. Материнська компанія Enzym (виробництво дріжджів та фудтех) створила Kormotech у 2003 році. Тоді ринок хлібопечення почав стагнувати, і власники замислились про альтернативні напрямки. Після вивчення ринку виникла ідея виробляти їжу для котів і собак.
2. До відкриття власного заводу Kormotech виробляв корм на аутсорсі в Данії. Перший вихід продукту на ринок провалився — українські споживачі недовірливо поставились до кольорових гранул сухого корму. Водночас на Заході, звідки компанія запозичила цей підхід, це було звично: колір гранули означав відповідні інгредієнти — овочі, зелень, м’ясо.
3. Перший завод сухих кормів Kormotech відкрили у 2005 році. На сьогодні компанія має три підприємства Kormotech, що виробляють сухі корми та паучі. Також має потужність у 90 тисяч тонн на рік і постійно розширюється, адже ринок стрімко росте. Kormotech, за даними компанії, забезпечує майже чверть українського ринку їжі для котів і собак.
4. Корми Kormotech виробляються за стандартами якості дитячого харчування. На момент будівництва заводу в українському законодавстві не існувало відповідного стандарту їжі для тварин, тож за основу взяли стандарти європейські. Якість кінцевого продукту контролюється у 60 точках — від вибору сировини до потрапляння товару на полицю магазину.
5. 20 років тому в Україні годування тварин кормом не було популярним. Понад 80% петперентів годували своїх улюбленців «зі столу». Сьогодні, за даними компанії, понад 80% віддають перевагу готовому корму. Люди прийняли той факт, що це збалансований раціон, який містить усі поживні речовини та мікроелементи, потрібні для здоров’я та довголіття тварини.
6. Kormotech має амбітну мету стратегії 2024–2028 років — увійти в ТОП-30 із понад 3000 виробників у світі та вийти в ТОП-5 виробників кормів на стратегічних ринках. За результатами 2022 року компанія посідає 55-те місце.
7. Станом на 2022 рік Kormotech був на 20 місці серед найбільш динамічно зростаючих петфуд брендів у світі. Щоб досягнути своєї амбітної мети, за найближчі п'ять років Kormotech має прирости щонайменше втричі.
8. Кожен третій український кіт чи собака із задоволенням смакує продуктами Kormotech від брендів Optimeal, CLUB 4 PAWS, «Мяв!», «Гав!». Асортимент Kormotech налічує 650 позицій. Kormotech виробляє ще й експортні бренди My Love і Master, та продукти під приватними торговими марками партнерів.
9. Для виготовлення кормів Kormotech використовує понад 2000 сировин, 90% яких мають українське походження. Серед них як звичні (наприклад, свіже м’ясо, овочі, ягоди і трави), так і екзотичні (наприклад, лохина, сорго, амарант, тунець, кальмари). Географія закупівель сировини — від Норвегії до Південної Америки.
10. За 20 років Kormotech реалізував більш як 10 соціальних проєктів — від допомоги тваринам після початку війни в 2014 році (проєкт «Не залишай нас в АТО») до програми гуманної освіти для школярів «Маленький принц». У 2019 році компанія визначила для себе соціальну місію — змінити ставлення до тварин у всій Східній Європі: не як до власності, а як до компаньйонів та членів родини.
11. Нещодавно Kormotech оголосив про відкриття власного венчурного підрозділу, який займатиметься пошуком та розвитком перспективних petcare стартапів.
12. За 20 років команда Kormotech зросла до більш ніж до 1200 людей у п'яти країнах світу. У 2023 році компанія отримала відзнаки від низки ділових видань та увійшла в рейтинги «50 найкращих роботодавців воєнного часу» від журналу Forbes та рейтинг ТОП-50 роботодавців від видання Delo.ua.
13. У 2023 році Kormotech потрапив на сторінки New York Times та Reuters як приклад життєстійкого українського бізнесу, що залишається гнучким та розвивається на міжнародних ринках попри війну.
14. Після початку повномасштабного вторгнення Kormotech з опорою на литовський міжнародний фонд U-Hearts створив ініціативу Save Pets of Ukraine, що взяла на себе місію бути голосом українських тварин у світі. За перший рік роботи ініціатива залучила більше як 3 мільйони доларів допомоги від світових донорів. Сьогодні Save Pets of Ukraine — це понад 300 000 нагодованих тварин та більше як 1500 тонн наданого зооволонтерам корму. Експерти Save Pets of Ukraine проводять дослідження стану притулків в Україні, розробляють корисні інформаційні матеріали, гайди та інструкції, використовуючи які, кожен охочий може долучитись до допомоги українським тваринам.
15. Бренд Optimeal від Kormotech створив перший в Україні мультиканальний сервіс та гарячу лінію швидкої ветеринарної допомоги Optimeal Expert 9100. За півтора року існування сервіс прийняв більше ніж 400 000 звернень, частина із яких — повторні. Лікарі приймали пологи в бомбосховищі телефоном та лікували поранених і хворих тварин, знайдених на передовій. Сьогодні лікарі сервісу приймають в середньому 11 дзвінків та обробляють 13 звернень у месенджерах на годину.
16. Платформа LOOK 4 PAWS від бренду CLUB 4 PAWS популяризує адопцію безпородних тварин та розкриває їх як чотирилапих особистостей через професійні фотосесії та образи. За допомогою платформи вже вдалось прилаштувати понад 1000 тварин.
17. Соціальні проекти Kormotech у 2022–2023 роках отримали низку відзнак від українських медіа та рейтингів. Так, проєкт гарячої лінії Optimeal 9100 переміг у номінації «Корпоративне волонтерство» всеукраїнського рейтингу «Відповідальна країна», кейс проєкту відповідальної адопції LOOK 4 PAWS в номінації «Діджитал-кампанія» і кейс Save Pets of Ukraine & Епіцентр Operation PAW-Pose в номінації «Міжнародна кампанія» рейтингу маркетингових ініціатив X-Ray Awards.
18. До 20-річчя компанії Kormotech запустив національну кампанію «За покликом серця», в якій знайомиться з петперентами своїх чотирилапих клієнтів.
19. До 20-ї річниці компанія розробила розважальну платформу Kormotech Family — сімейний альбом українських чотирилапих, куди кожен може додати власного улюбленця та розказати його історію.
20. На честь власного 20-річчя Kormotech передасть 100 000 грн із кожних 20 тонн корму брендів CLUB 4 PAWS, «Мяв!», «Гав!» на допомогу дітям та домашнім улюбленцям, що постраждали від війни. Кошти спрямують у благодійний фонд «Голоси дітей» та ініціативу «Save Pets of Ukraine»**. Спільно з «Голосами дітей» компанія обладнає пет френдлі сімейні кімнати для батьків і дітей в укриттях лікарень на прифронтових територіях, спільно з Save Pets of Ukraine закупить корми, ліки, вакцини та все необхідне для допомоги тваринам у притулках.
Матеріал опублікований на правах реклами.
- Поділитися: