ENRU

Як утекти з кімнати: організація квест-руму — БІЗНЕС-ПЛАН

Вибратися за 60 хвилин із замкненого простору, коли шлях до заповітних дверей перегороджують десятки головоломок, а ключ знаходиться в схованці, зачиненій на безліч кодових замків — таке під силу лише любителям справжніх пригод. Як написати успішний сценарій для квесту? Скільки потрібно вкласти в бізнес, який продає емоції? Та чому на цьому ринку немає класичної конкуренції?

Знайомтесь, це Андрій Сухарєв, Анна Джага та Сергій Баланець. Фанати головоломок, загадок і лабіринтів, вони із друзями — Станіславом Макарчуком та Іваном Крючевським (які нині живуть і навчаються у Франції) відкрили власну квест-кімнату в Києві.

Кімната «Золота лихоманка»​

Дата заснування — грудень 2016 р

Форма власності — ФОП

Кількість партнерів — 5 осіб

Клієнти — чоловіки, жінки 20-35 років

Достаток клієнта — середній, середній +

Середня кількість ігор в день — 2

Ціна гри в квест за команду — 500-600 грн

Ринок інтелектуальних розваг в Україні доволі молодий. Перші квест-кімнати з'явились навесні 2014 року. І сьогодні популярність інтерактивного виду відпочинку не перестає набирати обертів. За три роки по всій країні відкрилось близько 1000 квест-румів. Причому, понад 300 з них — у столиці. І якщо деякі гравці ринку запускають окремі кімнати, то особливо сміливі підприємці роблять ставку на розвиток великих мереж.

Основна аудиторія квестів — прогресивні молоді люди від 20 до 35 років із доходами середнього рівня і вище. А також корпоративні клієнти, які віддають перевагу новому тренду в світі квестів в реальності.

Основа кожного квесту — це захоплюючий сценарій з інтригуючими ходами і несподіваною розв'язкою. Зазвичай же створення сценарію займає від 2-3 тижнів до 2-3 місяців.

Квест «Золота лихоманка»: 1896 Рік. Золота лихоманка поглинула Америку. Учасникам квесту треба за годину пограбувати поїзд найжорстокішого головоріза Заходу. Пограбування було сплановане до найменших дрібниць, але автора плану - Джона - вбито. Залишилася тільки інформація про потяг, що прибуває на світанку до станції Форт Поінт Фото: Escape Quest

До речі, прототипом реальних квестів стали їхні віртуальні попередники — комп'ютерні ігри-головоломки. Найпопулярнішою з них вважається Crimson Room, яка була створена в Японії в 2004 році. Тоді ж з'явився славнозвісний термін «escape the room» — втеча з кімнати.

А вже через три роки ті ж японці запропонували вийти за межі комп'ютерної гри. І саме там, в країні Вранішнього Сонця, з'явились перші реальні квест-кімнати. Пізніше цю ж естафету підхопили в Китаї та Гонконгу. Сьогодні так званою «столицею» цієї інтелектуальної розваги вважають Будапешт.

«Епідемія» квестів, в хорошому сенсі цього слова, захопила й Україну. Саме пристрасть до інтерактивних головоломок і підштовхнула друзів до ідеї створити свою гру, несхожу на ті, які вони бачили раніше. Але почати вирішили із купівлі франшизи мережі Escape Quest.

Мережа Escape Quest нараховує 13 локацій. Всього це 37 квестів в Україні, Білорусі, Швейцарії. Зараз будується локація в Гватемалі. Вартість франшизи на одну кімнату становить від $ 500 до $ 2000

Квест Криївка: Схрон повстанців. Учасники потрапляють у засекречену хованку повстанців - Криївку. У гравців є година, щоб надіслати шифр союзникам, які їх врятують, або втекти Фото: Escape Quest

ВИМОГИ ДО ПРИМІЩЕНЬ:

- не повинна значитися в житловому фонді

- мінімальна площа — 80 м²

- краще використовувати цокольні поверхи та підвали

- розташоване у центрі міста або в зручній транспортній доступності

ВИТРАТИ:

Купівля франшизи — $500-2000

Написання сценарію — $500-700

Декорації та реквізит — $8000

Робота дизайнерів — $1000

Робота інженерів — $1000

Ремонт приміщення — $6000-7000

Оренда приміщення — від $500

Роялті — 10% від валового доходу

Податки і збори — від $50

Зарплата адміністратора — від $330 на місяць

Витрати на поточний ремонт — від $50

Реклама — від $50

Варто знати, що специфіка цього бізнесу така, що люди приходять в ескейп-рум лише один раз. Другий візит просто не має сенсу. Тому головне завдання організаторів — постійно дивувати! Щоб ті, хто пограв в квест хоча б раз, обов'язково повернулись, але вже в нову кімнату. Тому великі мережеві компанії не розглядають одна одну як класичних конкурентів.

За статистикою після першого візиту як мінімум 30% гостей гратимуть у квест ще один раз.

Квест Корупціонер. Учасники потрапляють у кабінет державного службовця, який за даними спецслужб підозрюється в корупційній діяльності. За годину гравцям необхідно розшукати незаперечні докази корупції Фото: Escape Quest

Ціна однієї гри варіюється від 500 до 600 грн, то щоб кімната окупила витрати на її будівництво, потрібно проводити 100 ігор на місяць.

Тому всі сили команди спрямовані на будівництво другого квест-руму. І попри те, що кошти, вкладені в перштй, ще й досі не відбиті, це не завадило друзям знову інвестувати в бізнес власні заощадження.

«Бізнес-план» — проект Hromadske.ua спільно з Currenttime.tv про реальні історії з життя малого та середнього бізнесу в Україні