Єдина комунальна платіжка є експериментом — КМДА
Платіжки за комунальні послуги мають бути зручними і зрозумілими для клієнта. Якщо ж платіжки будуть незрозумілими, це призведе до затримки в оплаті комунальних послуг.
Платіжки за комунальні послуги мають бути зручними і зрозумілими для клієнта. Зокрема, цього вимагає 27 директива Європейського союзу. Якщо ж платіжки будуть незрозумілими, це призведе до затримки в оплаті комунальних послуг.
Про єдині платіжки в ефірі Громадського говорили експерт з питань енергоефективності групи Реанімаційний пакет реформ Святослав Павлюк і директор комунального підприємства «Головний інформаційно-обчислювальний центр» Віталій Козубський.
«Постачальники комунальних послуг зацікавлені у своєчасному отриманні грошей за свої послуги. Платіжки мають бути зручними», — зазначив експерт.
Він також підкреслив, що комунальне підприємство «Головний інформаційно-обчислювальний центр» є лише агрегатором, який оформлює платіжки і отримає за це гроші, як посередник.
«Такі самі послуги можуть надавати і «Приватбанк», і інші підприємства. ГІОЦ просо заробляє гроші на посередництві, збираючи платіжку в зручну форму. Це господарський конфлікт», — додав Павлюк.
Як зазначив Директор ГІОЦ Віталій Козубський, кияни сприйняли за єдину платіжку її проект.
«Це була не «єдина платіжка», а єдина інформаційна модель єдиної платіжки. Дійсно, ще немає домовленості з «Київенерго», але є побажання киян, щоб вони отримували платіжні документи на одному листочку і одночасно», — розповів він.
За словами Козубського, більш ніж 70% киян хочуть запровадження єдиної платіжки.
«Ідучи на зустріч їх побажанням, ми випустили таку інформаційну модель, щоб проаналізувати реакцію як киян, так і постачальників. Але на даному етапі виникає непорозуміння», — пояснив директор ГІОЦ ситуацію, коли кияни сприйняли інформування за дійсну платіжку.
Він також зазначив, що зрозумілість платіжки залежить у першу чергу від постачальника комунальних послуг.
Громадське отримало офіційну відповідь від ПАТ «Київенерго» щодо єдиної платіжки. У повідомленні підприємства зазначається, що поява такої платіжки була несподіванкою.
«Київенерго» наприкінці минулого року брало участь у переговорах з ГІОЦ КМДА щодо єдиної квитанції за комунальні послуги, але домовленостей про передачу розрахунків за тепло (опалення й гарячу воду) та електроенергію не були досягнуті. Тому поява єдиної платіжці ГІОЦ була для «Київенерго» досить несподіваною та поставила під удар не тільки компанію, але й її клієнтів. Адже гарантії отримання оплати за спожиті послуги у нас немає», — зазначає підприємство.
Директор ГІОЦ у відповідь на це запевнив, що кошти можуть надходити тільки на розрахункові рахунки тих підприємств, які надають ці послуги.
«Якоїсь можливості, щоб кошти пішли не туди — немає. Для цього ми запровадили платіжне повідомлення, у якому «зашиті» всі реквізити. Немає ніякої можливості шахраювати, як було раніше, коли хтось випустив «липову» платіжку. Гроші в повній безпеці», — запевнив Козубський.
- Поділитися: