З українських портів через тимчасовий коридор вийшло вже сім суден — речник ВМС

Тимчасовим коридором станом на 26 вересня скористалося вже сім суден, п’ять з яких перебували в портах «великої Одеси» ще до початку повномасштабного вторгнення.

Про це заявив речник ВМС ЗСУ Дмитро Плетенчук під час брифінгу в Медіацентрі Україна — Одеса.

За його словами, Україна забезпечує безпеку суден у своїх територіальних водах. Далі судна потрапляють до територіальних вод Румунії, Болгарії, Туреччини — аж до Босфорської протоки.

«Це вже територіальне море країн НАТО. І, відповідно, нанесення вогневого ураження по цій території є нанесенням вогневого ураження по суверенній території цих країн. Тому на таке росіяни не можуть наважитися», — пояснив Плетенчук.

На його думку, вогневе ураження портової та зернової інфраструктури — це частина більше економічної, а не військової стратегії російської федерації.

«росія так само є великим постачальником зерна, збіжжя і, відповідно, вони вбачають в Україні, в першу чергу, великого конкурента», — додав речник ВМСУ.

Тому Плетенчук вважає, що ударами росія намагається отримати «одразу кілька бонусів».

По-перше, усунути Україну з ринку, а по-друге, шантажувати світ голодом.

росіяни ніби показують, що вони готові обміняти на зняття санкцій саме зернову угоду, а не припинення обстрілів, наголосив він.

Тимчасові коридори до портів України

Після зриву «зернової угоди» росія вдалася до системних повітряних атак портової інфраструктури для зупинки українського агроекспорту. Водночас спостерігаються інформаційні спекуляції та спроби провокацій у Чорному морі для впливу на рух суден до українських портів.

У відповідь Україна запропонувала тимчасові маршрути у своєму зверненні до Міжнародної морської організації (ІМО). Міністр інфраструктури Олександр Кубраков каже, що Рада ІМО визнає міжнародне право України на вільне торговельне судноплавство та закликає росію припинити будь-які погрози й дотримуватися міжнародних конвенцій.

Коридори почали діяти з 8 серпня 2023 року. У Мінвідновлення зазначали, що передусім вони використовуються для евакуації суден, які перебували в українських портах Чорноморськ, Одеса та Південний на момент повномасштабного вторгнення рф.

JOSEPH SCHULTE став першим судном, яке скористалося такою можливістю. Тоді вдалося вивезти понад 30 тисяч тонн вантажу, зокрема з продовольством.