За останні 10 років «Антонов» побудував 12 літаків. Керівник пояснює, чому так мало

З 2010 року державне підприємство «Антонов» збудувало лише 12 літаків, серед яких 2 літаки — це нові розробки підприємства.

Про це в інтерв'ю «Економічній правді» розповів директор підприємства Олександр Лось.

За його словами, за 10 років «Антонов» створив і побудував середній транспортний літак Ан-178 і літак-демонстратор Ан-132Д, а також на замовлення зробили 10 регіональних реактивних пасажирських літаків Ан-148 та Ан-158.

Літаки Ан-178 та Ан-132Д — нові розробки держпідприємства, які здійснили свій перший політ у 2015 та 2017 роках відповідно.

Чому так мало?

За словами Лося, одною з причин виробництва є зміна ринку. Так, раніше про ринкову економіку не йшлося, бо ринок створював держплан Радянського Союзу, каже очільник підприємства.

«Раніше була одна економічна система і була задача завантажувати заводи й виробництво випуском продукції заради освоєння коштів та створення паритету з умовним противником», — зазначив Лось.

Ще однією із причин падіння виробництва літаків керівник «Антонова» називає війну на Донбасі, яка триває з 2014 року.

«Початок Росією реальної воєнної агресії у 2014 році, що означало повний розрив кооперації, який триває і буде тривати, оскільки поки що не видно будь-якої нормалізації стосунків з боку РФ», — заявив він, додавши, що підприємство вимушено заміщує російські комплектуючи на деталі з США та країн ЄС.

Загалом за 29 років незалежності «Антонов» створив, сертифікував та випустив декілька типів літаків — Ан-140, Ан-38, Ан-148, Ан-158, Ан-70. Також відновили великий вантажний літак Ан-225, відомий як «Мрія». Цьогоріч в умовах епідемії він доставляв медичні товари в країни ЄС та в Україну.

Крім літаків, «Антонов» також виготовив 94 тролейбуси «Київ» та займався виготовленням велосипедів.

Автор: Олександр Шаріпов