Засновники Instagram пішли з проекту: що далі?
Фотографія собаки біля кіоску з тако в Мексиці. Так почався Instagram — це був перший допис засновника компанії Кевіна Сістрома. Він підписав світлину «тест» і згодом зізнався — якби знав, що його стартап стане таким популярним, постарався б краще.
Як усе починалося
Сістром і Крігер, які познайомились під час навчання в Стенфорді, заснували Instagram у 2010 році.
«Тоді були застосунки для редагування фотографій і застосунки для соціальних мереж. Мобільна версія Facebook іще була не дуже хорошою, а Twitter не давав широких можливостей для поширення фотографій. Instagram потрапив саме посередині між фотографуванням та поширенням», — згадує Сістром.
A post shared by Kevin Systrom (@kevin) on Jul 16, 2010 at 2:24pm PDT
8 років тому камери на смартфонах фотографували не так добре, як нині. Отож Instagram став чудовим інструментом для покращення мобільних світлин і негайного поширення їх у соціальних мережах. Схоже, Сістром і Крігер обрали дуже вдалу мить: усього за декілька місяців платформою користувалося майже 1 мільйон людей. За два роки їх було вже 30 мільйонів.
Саме тоді, на хвилі стрімкого розвитку, компанію вирішує придбати Facebook. У 2012 році Марк Цукерберг заплатив за Instagram 1 мільярд доларів. Сьогодні в застосунку саме така кількість користувачів. А «сторіз» — відеоісторії, що зникають за добу після їхньої публікації, щодня використовує понад 400 мільйонів людей.
Чому вони пішли
Від того часу платформи ставали дедалі інтегрованими один в одного. Хоча, мабуть, краще сказати — посилювався односторонній вплив Facebook. Попри те, що CEO Instagram залишалися його засновники, в роботі платформи відбулися суттєві зміни. Змінився алгоритм подачі дописів — платформа відмовилася від хронологічного порядку, як раніше Facebook. З'явилася можливість приватного листування. А разом із цим — реклама. Багато реклами.
BBC стверджує, що напруга почала з'являтись у 2014-му, коли за 19 мільярдів доларів Цукерберг купив інший стартап — додаток для листувань WhatsApp. Значно більша сума, ніж свого часу за Instagram. Журналісти пишуть, що тої миті Кевін Сістром пошкодував, що продав компанію надто рано.
Про вихід з компанії засновники оголосили несподівано.
«Ми з Майком вдячні за останні 8 років в Instagram та шість років — у команді Facebook, — написав Сістром. — Ми виросли з 13 людей до понад тисячі з офісами в усьому світі, всі разом створюючи продукти, якими користуються та які люблять понад мільярд користувачів. Тепер ми готові до наступної глави».
Засновники Instagram Кевін Сістром (праворуч) і Майк Крігер Фото Facebook
Західні медіа, посилаючись на свої джерела кажуть, що Сістром і Крігер пішли саме через конфлікти з Цукербергом. Той хотів ще більше посилити вплив Facebook на платформу. Для засновників Instagram це було неприйнятно.
Схожа ситуація сталася цьогоріч у квітні із засновником WhatsApp — програміст з України Ян Кум оголосив, що йде з компанії. І також начебто через надмірний вплив Цукерберга.
Що буде тепер
Можна сказати, що в деяких аспектах Instagram навіть випереджав Facebook. Наприклад, за темпами приросту нових користувачів. Крім цього, платформи не торкнувся скандал із Cambridge Analityca — який полягав у порушенні приватності — а також із втручанням в американські вибори. Instagram став для Цукерберга дуже вигідною покупкою. Що буде із успішним стартапом тепер?
Найімовірніше, новим СЕО компанії стане Адам Моссері, який є головою продукту. Раніше він відповідав за новинну стрічку у Facebook.
Кевін Сістром і Майк Крігер планують зайнятися іншим проектом. «Створення нових речей вимагає кроку назад: щоб розуміти, що нас надихає і збігається з тим, чого потребує світ. Ось що ми плануємо зробити», — йдеться в їхній заяві.
Сам Цукерберг відреагував так: «Я багато чому навчився протягом роботи з ними в останні шість років, і дійсно отримав задоволення від цього. Я з нетерпінням чекаю, що вони створять далі».
Попри зміну власника й формальну залежність від Facebook, користувачі сприймали Instagram радше як окрему платформу. Дуже ймовірно, що тепер, без Сістрома і Крігера інтеграція з Facebook стане ще глибшою — і автономність Instagram опиниться під питанням.
- Поділитися: