Підтримати

UK

Всі права захищені:

© Громадське Телебачення, 2013-2025.

Партнерський проєкт

Інклюзивний бізнес: як працює транспорт для людей на кріслах колісних

Свобода, комфорт і впевненість. Так можна описати Uklon Інклюзивний. Два роки тому в Києві з’явилася нова послуга, яка дає змогу пасажирам на кріслах колісних вільно пересуватися, не чекаючи сторонньої допомоги. Нині Uklon Інклюзивний є й у Львові, планується й запуск в інших містах. hromadske поспілкувалося з постійними пасажирами та засновниками інклюзивного бізнесу. У тексті розповідаємо їхні історії, а також пояснюємо, як працює послуга.

Люди з інвалідністю часто стикаються з різноманітними бар’єрами. Доїхати з точки А до точки Б навіть у Києві може бути доволі стресово та проблематично.

Завдяки Uklon та партнерам у Києві почали працювати 6 адаптованих авто. Тепер крісло не треба розбирати: достатньо натиснути на кнопку, і спуститься спеціальна рампа, по якій можна заїхати до салону. Водій допоможе зафіксувати крісло колісне, щоби поїздка була комфортною.

Драйвери проходять спеціальне навчання з коректного спілкування та стають не просто водіями, а добрими знайомими, які спитають, як справи, й за необхідності допоможуть донести речі до дверей.

«Люди мають почуватися гідно»

Еліна Околіт — фотографка. Вона майже дев’ять місяців пробула в окупації на Херсонщині. Їй вдалося спочатку виїхати за кордон, а потім — перебратися до Києва. Після пережитого Еліна довго не могла фотографувати, тепер потроху повертається до професії. Дівчина мріє втілювати соціальні проєкти, фотографуючи військовослужбовців та військовослужбовиць, ветеранів та ветеранок. Вона впевнена, що ми маємо зберігати пам’ять про тих, завдяки кому маємо життя.

Еліна користується послугами Uklon Інклюзивного. Каже, що раніше доводилося постійно писати коментарі в застосунку, що вона на кріслі колісному. Тепер же просто викликає машину та їде, куди їй потрібно. Еліна говорить, що з появою Інклюзивного класу знизився рівень стресу та зменшилося відчуття залежності від сторонньої допомоги. Драйвери її добре знають, а вона називає їх із усмішкою «свої кентухи».

Можливість швидко доїхати з однієї адреси до іншої — це не тільки про комфорт, а і про гідність.

«Люди мають почуватися гідно. Особливо ветерани, які потребують підтримки під час реабілітації після поранень», — вважає Еліна.

«Рівень мобільност зріс»

Олександр «Єнот» Петренко — ветеран війни, снайпер. Він із дитинства мріяв бути снайпером. Коли почалося повномасштабне вторгнення, проходив строкову службу в армії, а потім довелося застосовувати здобуті навички у справжніх бойових діях. Олександр отримав поранення: куля прошила спинний мозок. Після лікування та реабілітації йому доводиться вчитися всього заново, зокрема пересуватися за допомогою крісла колісного.

Олександр розповідає, що спочатку не міг їздити Києвом на таксі без сторонньої допомоги. Коли вперше скористався Інклюзивним класом, відчув себе набагато впевненішим. Тепер він може самостійно викликати автівку й поїхати куди потрібно, не звертаючись за підтримкою до близьких чи знайомих.

«Це додало свободи. Рівень мобільності зріс», — каже Олександр.

Еліна Околіт та Олександр Петренко — пара. Вони познайомилися на одному заході, й Еліна запропонувала пофотографувати Олександра під час прогулянки. Зустрілися на ВДНГ. А наприкінці зустрічі Еліна зрозуміла, що майже не зробила фото.

Саме водії Uklon Інклюзивного першими здогадалися про стосунки Еліни та Олександра, адже підвозили їх із різних адрес в одне місце в один час.

«На їхніх очах зароджувалася наша історія кохання», — каже Еліна.

Тепер вони можуть їздити в улюблені місця разом. Це можливо, коли один з пасажирів пересідає на пасажирське місце і водій допомагає скласти крісло колісне. Для них це не просто сервіс, а й особиста історія, сповнена теплотою.

«Сімейний вайб»

Уляна Пчолкіна — громадська діячка, Заступниця голови правління ГО «Група активної реабілітації», Голова Правління ГС «Ліга сильних», консультантка з питань безбарʼєрності Superhumans Center. Вона розповідала про те, як позбуватися бар’єрів і чому для людей із інвалідністю важлива послуга перевезення, ще під час запуску Інклюзивного класу.

Уляна — водійка. Однак часом доводиться користуватися послугами Uklon Інклюзивного. Адже в житті бувають різні ситуації: погане самопочуття, бажання відпочити від керма чи потреба доїхати до залізничного вокзалу. Уляна зазначає, що Інклюзивний клас допомагає людям із інвалідністю вільно та швидко переміщатися містом.

Уляна Пчолкіна говорить, що Uklon Інклюзивний — це впевненість у комфорті й у тому, що тобі не нахамлять. Водіїв небагато, клієнти постійні, тому стосунки вже виходять за межі «послуга-клієнт», а стають більш теплими та дружніми.

«Водії вже називають на ім’я: “Пані Уляно, щось ви давно не їздили”. Або коли дощ, зустрічають із парасолькою. Це такі сердечні моменти, сімейний вайб», — ділиться Уляна.

Вона наголошує: дуже хочеться, щоб такі послуги ставали доступнішими, й люди з інвалідністю могли просто скористатися застосунком, ввести адреси й поїхати куди потрібно.

«Це про безпеку, вибір і свободу. Мені дуже хочеться, щоб усі українці почувалися більш вільними», — каже Уляна.

Uklon Інклюзивний у цифрах:

  • 2 міста
    (Київ та Львів)
  • 20 000 +
    поїздок Києвом за 2 роки
  • ~ 3000 активних користувачів у Києві
  • 6 авто
    в Києві
  • 3 авто
    у Львові

Викликати авто Інклюзивного класу можна через застосунок. Їздити ними можна з 6:00 до 22:00. Якщо вам потрібно на потяг або якийсь захід у певний час, то можна замовити автівку завчасно. Але загалом час очікування — приблизно 25 хвилин.

CEO Uklon Сергій Гришков наголошує, що інклюзивний клас авто — це більше, ніж окрема послуга в застосунку.

«Це про нашу відповідальність як бізнесу: створювати умови, де кожен має свободу пересування й почувається гідно. Ми не просто адаптуємо сервіс — ми змінюємо культуру доступності в місті. І щиро віримо, що це лише початок системних змін, які ведуть Україну до безбар’єрного майбутнього. Особлива подяка нашим партнерам — саме завдяки об’єднанню зусиль держави, бізнесу та громадського сектору ми можемо рухатися швидше та змінювати більше», — Сергій Гришков, CEO Uklon

Партнерство

Діяльність Інклюзивного класу стала можливою завдяки співпраці Uklon, ОККО, AUTONOVA-D, ПУМБ та Checkbox.

Директорка з маркетингу ПУМБ Ксенія Сікорська вважає, що трансформацію потрібно починати з себе. Команда ПУМБ розробляє для свого бізнесу проєкт із розвитку інклюзивності, щоби кожен співробітник, клієнт і партнер відчував гідність і мав рівні можливості під час співпраці й обслуговування. Уже 96% відділень ПУМБ фізично доступні — мають зручні вхідні групи для людей із різними видами порушень. Але банк розбудовує інклюзивні відділення, оснащені спецобладнанням.

«За даними Міністерства у справах ветеранів України, станом на квітень 2024 року серед нас понад 1,2 млн ветеранів війни. З них на початок року понад 110 тисяч мали ту чи іншу форму інвалідності. І ця цифра постійно зростає. Тому кожен бізнес зараз має переорієнтовуватися та трансформуватися, щоб відповідати потребам захисників, які повертаються до цивільного життя. Саме тому в липні 2024 року банк запустив партнерську платформу ”Жити назустріч”, спрямовану на якісну інтеграцію ветеранів і ветеранок у цивільне життя. Її партнери — Superhumans, Veteran Hub, InvictusGames, Uklon, “Серце Азовсталі”, ЦУМ Київ», — говорить Ксенія.

«Жити назустріч» допомагає ветеранам соціалізуватися та налагоджувати своє мирне життя, а цивільним — порозумітися з ветеранами. До проєктів платформи вже залучили 12 тисяч ветеранів та їхніх близьких. Uklon Інклюзивний допомагає учасникам платформи «Жити назустріч» відвідувати лекції з фінансових і економічних питань в Інклюзивному хабі.

«Uklon Inclusive — це про рівні можливості для всіх. Щоб навчатися, працювати, займатися спортом і вести активний спосіб життя, ветеранам і ветеранкам із інвалідністю необхідна можливість дістатися потрібних локацій. Ми хочемо разом із партнерами розбудовувати країну без бар’єрів. Рухати Україну до важливих змін», — пояснила директорка з маркетингу ПУМБ.

Комерційний директор AUTONOVA-D Вадим Наумов зазначає, що місія їхньої компанії — робити життя людей комфортнішим і мобільнішим через створення нових стандартів у сфері обслуговування автомобілів.

«Ініціатива Uklon Інклюзивний дуже вдало поєднується з цією метою, ще й торкається соціальної відповідальності щодо людей з інвалідністю. Це важливо та актуально, з огляду на кількість тих, хто постраждав від війни, боронячи нашу країну чи потрапивши під обстріли. Віримо, що наша підтримка покращить якість та мобільність життя людей з інвалідністю, а також мотивуватиме інших активно розбудовувати інклюзивну інфраструктуру в Україні. Разом ми можемо більше. Разом ми непереможні», — підсумував Вадим Наумов.

На думку керівниці департаменту корпоративних комунікацій ОККО Ярослави Полякової, цей проєкт є успішним прикладом того, як відповідальні компанії, об’єднавши зусилля, можуть розбудовувати інклюзивний простір у країні.

«Щомісяця ми бачимо результат — популярність сервісу зростає. Це означає, що наше партнерство вже допомогло тисячам українців стати мобільнішими, не замикатися в чотирьох стінах, почувати себе активними. Інклюзивність, безбар’єрність, рівні можливості для кожного є частиною нашої корпоративної культури. Доступність і зручність сервісів для всіх клієнтів є нашим пріоритетом, яким ми керуємося під час будівництва й облаштування наших АЗК. Тож наша співпраця з Uklon — логічне продовження розбудови інклюзивних міст нашої країни», — підсумувала Ярослава Полякова.

Матеріал опубліковано на правах реклами.

Журналістка Олена Кущенко, редакторка Дар’я Трапезнікова, дизайнерки Мирослава Мохнацька та Богдана Макарчук, розробник верстки Ігор Башинський, менеджерка з продажу Анна Соха, креативна продюсерка Поліна Яковлева