Стратегічний порт на Одещині після приватизації потрапив під контроль компанії зі зв’язками в росії

Після приватизації колишнього державного порту Усть-Дунайськ його майно отримала в оренду компанія «Краншип» із холдингу «Трансшип» проросійського бізнесмена з Одеси Андрія Іванова.
Про це йдеться в розслідуванні hromadske.
Журналісти отримали угоду про оренду портового майна, укладену між компаніями «Еліксир-Україна» та «Краншип» у вересні 2023 року. Пізніше «Еліксир» також передав «Краншипу» право забудовника щодо цього об’єкта.
На початку 2023 року ТОВ «Еліксир-Україна» Валерія Віхренка купило Міжнародний торговий порт Усть-Дунайськ на аукціоні у Фонду державного майна за 200 мільйонів гривень. Однією з умов участі в аукціоні була відсутність зв’язків із росією.
Компанія «Краншип», яка пізніше отримала контроль над майном порту, входить до холдингу «Трансшип» Андрія Іванова. Це група компаній, яка впродовж багатьох років займалася перевалкою та перевезенням вантажів у портах Чорного моря і забезпечувала буксирне обслуговування. Після окупації Криму тамтешня компанія Іванова була перереєстрована за російським законодавством і продовжила роботу в рф.
Упродовж багатьох років компанії групи фігурували в розслідуваннях СБУ про незаконне перевезення людей з Криму до материкової України.
У розмові із hromadske Андрій Іванов стверджував, що він пішов із бізнесу, і заперечував, що «Краншип» працював у порту Кілія у 2023 році: «Я пішов із бізнесу, я пенсіонер. Сьогодні мого бізнесу немає взагалі. Я весь бізнес продаю».
Насправді «Краншип» отримав портові споруди в оренду у 2023 році. Уже через кілька місяців під час обшуку Нацполіції, який проводили в межах розслідування справи про експорт «чорного зерна», в порту було вилучено сотні транспортних накладних «Краншипу». Тобто компанія активно перевантажувала зерно в порту у 2023 році.
Порт Усть-Дунайськ на сьогодні має єдиний майданчик у містечку Кілія, на якому обробляється приблизно пів мільйона тонн вантажів на рік, здебільшого зернових. Після вторгнення росії в Україну на певний час цей порт став стратегічним активом, оскільки порти Одеси, Миколаєва та Херсона зупинили свою роботу і основний потік експорту України було спрямовано через дунайські порти.
- Поділитися: