Промо

Технології для всіх: як EPAM навчає майбутніх айтівців принципів доступності

Технології для всіх: як EPAM навчає майбутніх айтівців принципів доступності

У 2024 році EPAM в Україні поєднувала інновації в ІТ із соціальною відповідальністю, зосередившись на темі доступності цифрових продуктів. Прагнучи зробити цифровий простір доступнішим для всіх, компанії вдалося провести понад 15 онлайн та офлайн — лекцій на тему вебдоступності. Програма освітніх лекцій «Навчання з цифрової доступності» охопила понад 500 студентів і понад 100 освітян із 20 міст України, продовжує змінювати уявлення людей про можливості.

«Часто люди навіть не уявляють, як, наприклад, я, людина з повною втратою зору, можу користуватися телефоном. Ми поставили перед собою просвітницьку мету та прагнули донести: попри різні порушення, люди можуть користуватися технологіями, якщо вони створені з урахуванням принципів доступності», — розповідає Ігор Процюк, інженер із тестування в EPAM, драйвер і лектор освітньої програми «Навчання з цифрової доступності».

Команда програми «Навчання з цифрової доступності» ЕРАМнадано hromadske

За даними досліджень, 94% українських сайтів мають низький контраст, 46% не позначають елементи текстовими описами, а 21% капч немає альтернатив для людей із порушеннями зору —  це лише частина бар’єрів, які створюють труднощі для мільйонів людей у світі, де технології мають об’єднувати.

2023 року EPAM започаткувала ініціативу, в межах якої студенти технічних спеціальностей вивчають підходи та інструменти, які потім зможуть використати для розроблення більш доступних цифрових рішень.

надано hromadske

Окрім навчання, ЕРАМ активно сприяє цифровізації країни, підвищуючи доступність державних сайтів: уже покращено функціонал сайту Вінницької ОВА, а на черзі — Одеська та Хмельницька ОВА.

«Багато викладачів ділилися, що раніше навіть не замислювалися про вебдоступність. Не тому, що їм це було нецікаво чи вони вважали це неактуальним, а тому, що просто не знали про існування цифрових рішень, доступних для людей із порушеннями. Вони також відзначають, що такі лекції стали для них джерелом натхнення для того, щоб застосовувати отримані знання на практиці у своїх курсах та змінювати підхід до створення цифрової доступності», — ділиться Катерина Шепелєва, керівниця практики Accessibility тестування в EPAM.

надано hromadske

За результатами опитування учасників, яке відбувається після кожної лекції, рівень обізнаності про принципи цифрової доступності серед учасників у середньому зріс на 32%. Часом цей показник сягав 70%, що свідчить про ефективність підходу проєкту.

Зростання кількості користувачів із різними порушеннями вимагає адаптації цифрових продуктів. Проте доступність цифрових рішень стосується не лише людей із видимою інвалідністю. Вона важлива і для тих, хто має невидимі порушення, такі як дислексія чи катаракта, а також для тимчасових обмежень, наприклад, зламаної руки, або вікових змін, зокрема погіршення зору.

«Цими лекціями ми нагадуємо: не варто думати, що це вас ніколи не торкнеться. Наприклад, побували на концерті, постояли біля колонок — вуха заклало, і вже не чуєте, читаєте субтитри. Це не лише для незрячих чи когось окремо, а для всіх, бо кожен із нас може опинитися в ситуації тимчасового чи ситуаційного порушення», — ділиться Ірина Слісаревська, старша інженерка з цифрової доступності в EPAM.

Доступність покращує взаємодію з вебсайтами для всіх користувачів, незалежно від їхніх фізичних можливостей чи життєвих обставин. Адже навіть звичайні ситуації — яскраве сонце чи втома — можуть ускладнити користування цифровими продуктами. Інвестуючи в адаптацію та інклюзивність, ми створюємо продукти, які працюють для кожного, сприяючи рівності, зручності та кращому користувацькому досвіду в сучасному цифровому світі. 


Партнерський проєкт опубліковано на правах реклами.