Штрихкоди на товарах можуть піти у минуле через три роки. Їх витіснять QR-коди
Товарні штрихкоди, які з’явилися у 1974 році, можуть зникнути, поступившись сучаснішим QR-кодам. Над цим уже працюють такі компанії, як Coca-Cola та L'Oréal, а також мережі роздрібної торгівлі.
Про це пише Wall Street Journal.
Перехід на QR-коди, який планують завершити у 2027 році, потребуватиме міжгалузевої глобальної співпраці, оновлень програмного та апаратного забезпечення торговельних мереж, а також змін у виробництві, зазначає видання.
І хоч нововведення будуть недешевими, деякі бренди впевнені в перевагах використання QR-кодів. Компанія L'Oréal вже експериментувала з розміщенням QR-кодів на упаковках фарби для волосся. Посилання спрямовувало користувачів на вебсайт, де вони могли віртуально перевірити, чи пасує їм обраний колір, і переглянути навчальні посібники.
Директор програми косметичних технологій L'Oréal Стефан Ланнузель зазначив, що споживачі, які переходять через QR-код на сайт, частіше купують товари.
Coca-Cola повідомила, що разом із партнерами з роздрібної торгівлі провела декілька випробувань паралельного використання штрихкодів та QR-кодів. Так, у 2023 році перед Гелловіном компанія випустила обмежену партію «Фанти» з QR-кодом на пляшці. Випробування довели, що технологія працює, розповів старший віцепрезидент з постачання Coca-Cola у Північній Америці Бред Спікерт.
А втім, він додав, що ще потрібно з’ясувати, як навчити споживачів, які звикли сканувати штрихкоди на касі самообслуговування, користуватися QR-кодами. Той факт, що споживачі не завжди люблять взаємодіяти з QR-кодами, також може створити певну складність, пише видання.
Більше про коди на товарах
Штрихове кодування винайшли американські інженери Норман Джозеф Вудленд та Бернард Сільвер, які запатентували свій винахід у США в 1952 році. Проте минуло понад двадцять років, перш ніж цей винахід став комерційно успішним. Це сталося після того, як штрихкоди стали використовувати для автоматизації касових систем супермаркетів.
Найбільш поширені — американський Універсальний товарний код (UPC) і Європейська система кодування (EAN). Остання передбачає 13 цифр. Перші цифри означають країну походження. У випадку України це — 482. Наступні 4 або 5 цифр розповідають про підприємство-виготівника, ще 5 — найменування товару, його споживацькі властивості, розміри, масу, колір. Остання цифра використовується для перевірки правильності прочитування штрихів сканером.
Натомість QR-коди, винайдені в 1994 році, більше застосовуються у смартфонах. Вони можуть зберігати значно більше інформації про продукт, ніж штрихкоди. Покупці можуть сканувати QR-коди, щоб отримати доступ до детальної інформації про продукт, а також пропозиції, які не вміщаються на етикетці.
- Поділитися: