У Балтійському морі пошкодили підводний кабель латвійської компанії

Рано-вранці 26 січня в Балтійському морі виявили пошкодження підводного волоконно-оптичного кабелю «Латвійського державного центру радіо й телемовлення» (LVRTC).

Про це пише Delfi.

У компанії пояснили, що система моніторингу передавання даних центру зафіксувала перебої на ділянці Вентспілс-Готланд. LVRTC продовжує надавати послуги з використанням інших маршрутів передачі даних. Поки що можлива затримка швидкості, але здебільшого це не впливає на кінцевих користувачів у Латвії.

У співпраці з технологічними партнерами LVRTC перевірила роботу системи, а також вимірювання в мережі з обладнання у Вентспілсі.

«Наразі є підстави вважати, що кабель суттєво пошкоджений, і ці несправності пов’язані із зовнішніми впливами», — заявила Вінета Спругейн, керівниця відділу корпоративного зв’язку LVRTC.

Про цей інцидент LVRTC повідомила відповідні служби. Прем'єр-міністерка Латвії Евіка Силіня скликала через це нараду відповідальних структур.

Латвійські військові обстежили судно ichalis San, яке перебувало поряд з місцем аварії. Вони визначили, що корабель прямує до росії та чекає на дозвіл від агента, щоб туди вирушити. Однак жодної підозрілої активності на палубі чи пошкоджень якоря не констатували.

Прем’єрка Латвії повідомила, що зв’язалася із прем'єрами Швеції та країн Балтії. Так, шведську берегову охорону попросили взяти участь у розслідуванні, і Стокгольм пообіцяв надати будь-яку допомогу, що може знадобитися.

Сама LVRTC веде переговори з іноземною компанією, яка може технічно забезпечити ремонт підводного кабелю. Попри те, що його глибина — понад 50 метрів, тип пошкодження буде встановлено лише після початку ремонтних робіт.

Що передувало?

26 грудня 2024 року влада Фінляндії затримала 230-метровий танкер Eagle S під прапором Островів Кука, що перевозив російську нафту із Санкт-Петербурга до Єгипту. За даними слідствами, судно причетне до пошкодження електрокабелю Estlink 2 та чотирьох телекомунікаційних кабелів у Фінській затоці.

Повідомлялося, що Eagle S помітно сповільнився під час проходження по кабелю приблизно в той час, коли стався обрив. Коли прикордонна служба попросила судно підняти якір, сплив лише якірний ланцюг.

Схожий інцидент стався також у листопаді 2024 року, коли було пошкоджено одразу два кабелі зв’язку. Один — між Фінляндією та Німеччиною, а інший — між Швецією та Литвою.

У навмисному пошкодженні запідозрили екіпаж китайського балкера Yi Peng 3. Судно прямувало з російського порту Усть-Луга та, як підозрюється, певний час ішло із закинутим у воду якорем.