Tesla зупинила приймання нових замовлень на імпортні Model S і Model X у Китаї

Ілюстративне фото. Автомобіль Tesla
Ілюстративне фото. Автомобіль TeslaTobias Flyckt / Unsplash

Компанія Ілона Маска Tesla зупинила приймання нових замовлень на своєму офіційному сайті на імпортні Model S і Model X у Китаї.

Про це пише Reuters.

Обидві моделі імпортуються до Китаю з американських заводів. Нові замовлення також стали недоступні через офіційну програму Tesla у китайському WeChat. Компанія офіційно поки що не прокоментувала це рішення.

Reuters пише, що цей крок Tesla збігся з підвищенням китайських мит на американські товари до 125%, у відповідь на рішення президента Дональда Трампа підняти мита на китайські товари до 145%. Таке подорожчання робить американські авто значно менш конкурентоспроможними порівняно з електромобілями місцевого виробництва.

Tesla має завод у Шанхаї, де випускає моделі Model 3 та Model Y — саме вони становлять левову частку продажів компанії як у Китаї, так і в Європі.

За даними Асоціації автодилерів Китаю, у 2024 році країна імпортувала лише 1 553 Model X і 311 Model S — менше ніж 0,5% від загального обсягу постачання Tesla, який перевищив 657 тисяч авто.

Що відбувається з Tesla?

Журналісти CNN із посиланням на аналітиків пояснювали, що протягом березня 2025 року акції Tesla Ілона Маска падають. Наприклад, 10 березня вони впали на 15%, що стерло, як зазначили експерти, весь прибуток, який компанія отримала з моменту перемоги Дональда Трампа на виборах.

У Reuters повідомляли, що в той час, як загальні продажі електромобілів за січень і лютий у Європі зросли на 34% у січні, продажі Tesla впали на 50%. У Китаї — другому за величиною ринку компанії після США — цей показник знизився на 29%.

Загалом у першому кварталі 2025 року акції компанії Ілона Маска Tesla впали на 36% — це найбільше падіння акцій компанії з кінця 2022 року та третє найбільше за весь час її існування.

Як писало CNBC, причинами цього є зниження продажів нових авто, політичні протести через роль Ілона Маска в адміністрації президента США Дональда Трампа, а також занепокоєння щодо нових тарифів на імпорт автомобільних компонентів.