У США суддя визнала Google монополістом у сфері онлайн-реклами

У США федеральна суддя визнала підрозділ рекламних технологій компанії Google незаконною монополією. Це рішення може вплинути на прибутки компанії.

Про це пише Washington Post.

Справа стосується ролі Google в посередництві з продажу та розміщення рекламних оголошень на вебсайтах.

На початку 2023 року Міністерство юстиції США подало позов, звинувативши Google в тому, що компанія використовує свій контроль над технологіями у сфері розміщення цифрової реклами, щоб змусити рекламодавців користуватися її послугами.

Федеральна суддя Леоні Брінкема з міста Александрія, штат Вірджинія, дійшла висновку, що «понад десять років Google об’єднував свій рекламний сервер для рекламодавців і рекламну біржу за допомогою договірної політики та технологічної інтеграції, що дало компанії змогу встановити та захистити свою монопольну владу на цих двох ринках».

Водночас Брінкема визнала, що придбання Google у 2007 році сервісу DoubleClick було законним. Тож малоймовірно, що компанію змусять продати сервіс, на чому наполягають прокурори Міністерства юстиції, зазначає WP.

Віцепрезидентка Google із питань регулювання Лі-Енн Малголланд уже заявила, що компанія буде оскаржувати рішення судді. За її словами, рекламодавці мають багато варіантів, але обирають Google, тому що його рекламні технічні інструменти «прості, доступні та ефективні».

WP зауважує, що рекламний підрозділ Google щоквартально приносить компанії близько 8 мільярдів доларів — приблизно десяту частину від загального обсягу прибутків.

Нагадаємо, у 2024 році технологічний гігант програв справу щодо монополії серед пошуковиків, подану Міністерством юстиції США. Від компанії вимагають продати свій веббраузер Chrome.

А у 2023 році суд присяжних Каліфорнії визнав, що компанія порушила закони про монополію через свій магазин застосунків Google Play.

Крім того, Google стикається з антимонопольним тиском у Європейському Союзі.