Bellingcat зазнали кібератак через розслідування катастрофи «Боїнга» МН17

На сайт розслідувачів Bellingcat здійснювались хакерські атаки з метою дискредитувати результати їхнього дослідження, більшість з яких підтвердила у своєму звіті міжнародна слідча група в Нідерландах. З цією ж метою російськими ЗМІ було запущено пропагандистську кампанію.

Про це в коментарі Громадському розповів помічник президента аналітичного центру Atlantic Council Макс Чуперський.

«Ми стали свідками наполегливих спроб дискредитувати команду Bellingcat. Не лише через кібератаки, які тривають останні два тижні, але й через прицільну і продуману пропаганду. Два тижні тому, коли міжнародна слідча група оголосила про плани оприлюднити звіт, майже синхронно із ними Russia Today, Sputnik та інші російські новинні агенції почали дискредитувати і писати відверту брехню щодо розслідувачів Bellingcat, і будь-кого причетного до розслідування», – сказав він.

За його словами, оприлюднення нових результатів міжнародної комісії спричинить неабиякий тиск на російську владу.

«Це складна ситуація для Кремля та російського МЗС, які постійно заперечують, що «Бук» був доставлений російськими військовими, хоча всі докази вказують на це. Тож очікуйте на збільшення дипломатичного тиску на Кремль і спроби Москви відволікти чи спотворити реальність», – додав Чуперський.

Згідно із офіційним звітом слідчої комісії у справі, оприлюдненому 28 вересня, «Боїнг» МН17 був збитий з російського «Буку» з окупованої території Донбасу.

Крім того, слідство визначило імена 100 причетних до аварії «Боїнга» МН17.

Комісія Ради безпеки Нідерландів, яка займалася розслідуванням причин катастрофи лайнера, 13 жовтня 2015 року опублікуваладоповідь, в якій говориться, що літак був збитий ракетою класу «земля – повітря», випущеної із ЗРК «Бук».

Міжнародна слідча група із виявлення та притягнення до відповідальності осіб, винних у катастрофі «Боїнга», включає представників Нідерландів, Австралії, Малайзії, Бельгії та України.

8 жовтня 2015 року Bellingcat встановили причетних до транспортування установки «Бук» росіських військових. У новому звіті за 24 лютого 2016 року дослідники Bellingcat дійшли висновку, що відповідальність за катастрофу збитого 17 липня 2014 року Boeing 777 Малазійських авіаліній несе керівнцтво Міністерства оборони Росії.