14 років будівництва та 7 млрд євро: у Берліні у розпал епідемії відкрили аеропорт із запізненням у дев'ять років

У Берліні 31 жовтня відкрили аеропорт імені Віллі Брандта. Летовище мало розпочати роботу ще у 2011 році, але через технічні проблеми упродовж 9 років відкриття переносили.

Про це повідомляє Der Spiegel.

У новий аеропорт прибули літаки двох авіакомпаній: Lufthansa та Easy Jet. Поки лише ці авіакомпанії користуватимуться аеропортом. Керівник Lufthansa Карстен Шпор назвав відкриття летовища «історичним днем» і сказав, що досі не може в це повірити.

В аеропорту буде чотири термінали, але поки працюватимуть лише два. Аеропорт Берлін-Шенефельд, який розташовується неподалік BER, працюватиме як п'ятий термінал.

Загалом площа нового аеропорту — 1470 га. У ньому є 85 місць для паркування літаків, а пропускна спроможність — понад 40 мільйонів пасажирів у рік.

Проте, як пише CNN, коронавірусна криза внесла свої корективи. Так, у перший день роботи, 1 листопада, аеропорт прийме приблизно 11 тисяч пасажирів, а через тиждень — лише 24 тисячі.

У чому були проблеми?

Ідея створення аеропорту в Берліні з'явилася ще в 1991 році, пише Euronews. Тоді експерти казали, що треба будувати нове летовище в районі, не наближеному до столиці, бо місто буде розростатися й аеропорт рано чи пізно опиниться на території Берліна.

Через будівництво аеропорту також протестували екоактивісти та мешканці наближених районів, які скаржилися на шум. Але їхні пропозиції не врахували.

У 2006 році відбулася церемонія закладання першого каменя для фундаменту. Тоді відкрити аеропорт запланували 30 жовтня 2011 року, його вартість оцінювали приблизно в 3 млрд євро.

Берлінський аеропорт після відкриття у жовтня 2020 рокуBER

У 2011 році відкриття перенесли через виявлення протипожежних проблем, а також інші технічні неполадки. Відкриття переносили щороку аж до 2020. До цього часу витрати на будівництво зросли вдвічі — майже до 7 млрд євро.

Берлінський аеропорт після відкриття у жовтня 2020 рокуBER

Аеропорт називають «кладовищем мільярдів», а експерт Фуленбах де Коста, який на стадії планування пропонував будувати летовище в іншому місті, заявив, що не знає, коли аеропорт зможе заробляти. На його думку, BER — це машина, яка вже коштувала платникам податків 7 мільярдів, а тепер ще й потребуватиме постійних субсидій.

Директор аеропорту не приховує, що через пандемію коронавірусу BER не зможе заробляти. Загалом керівник не очікує, що аеропорт приноситиме прибуток до 2025 року.