Американська компанія представила концепт конвертоплана для міських перевезень
Американська компанія Bell Helicopter показала свій оновлений концепт літальний апарат з фіксованим крилом, що може виконувати вертикальний зліт/посадку і може фізично повертати двигуниконвертоплана, який створюють для пасажирських перевезень у місті.
Про це повідомляє Flight Global.
Літальний апарат має назву Nexus — на виставці CES 2019 був представлений концепт з гібридною силовою установкою та шістьма пропелерами. Однак у компанії вирішили змінити свій підхід і першочергово зосередитися на електричній версії конвертоплана з чотирма пропелерами.
Цей концепт представили на CES 2020 — апарат називається Nexus 4EX. Розробники вирішили скоротити кількість пропелерів для більшої енергоефективності. Зробити його повністю електричним вони вирішили, бо у міських умовах не так важлива дальність польоту.
Очікується, що Nexus 4EX буде вміщати 4 або 5 людей, він зможе долати до 97 кілометрів. Для порівняння, попередня оцінка дальності гібридного конвертоплана — близько 240 кілометрів. Компанія уточнила, що не відмовляється від планів створити гібридний апарат, але розроблятиме його після електричного.
Bell Helicopter зазначає, що Nexus 4EX зможе розвивати швидкість до 241 км/год, його злітна маса складатиме 3200 кілограмів.
Також компанія очікує, що апарат в середньому за один політ у місті долатиме від 24 до 40 кілометрів, а загалом за рік він налітає близько 2 тисяч годин. Для більшого комфорту гучність Nexus 4EX буде на 15 децибелів меншою, ніж у сучасних гвинтокрилів.
Спочатку Bell Helicopter планує розробити пілотовану версію пасажирського конвертоплана, але згодом хоче створити й безпілотну версію, хоча для безпеки у кабіні все одно перебуватиме пілот.
Останніми роками низка компаній працюють над створенням аеротаксі — літальних апаратів для міських пасажирських перевезень.
Раніше в Німеччині успішно випробували двомісне аеротаксі від компанії Volocopter. Але згодом фірма вирішила переробити його на вантажний дрон.
У січні 2019-го свій прототип випробувала компанія Boeing.
А ще у 2018-му про розробку гібридного аеротаксі оголосила компанія Rolls-Royce.