Для обмеження масового туризму Амстердам заборонив круїзним лайнерам заходити до центру міста
Міська влада Амстердама закрила термінал у центрі міста для круїзних лайнерів, щоб стримати масовий туризм і зменшити забруднення.
Про це пишуть BBC та Guardian.
Ідеться про центральний круїзний термінал на річці Ей біля головного залізничного вокзалу. Щороку в столиці Нідерландів причалює понад 100 круїзних лайнерів.
Ліберальна партія «Демократи 66» (D66), яка керує містом разом із соціал-демократичною «Партією праці» та «Зеленими лівими», заявила, що великі судна, що забруднюють навколишнє середовище, не відповідають амбіціям Амстердама щодо сталого розвитку.
Дослідження 2021 року показало, що один великий круїзний лайнер виробляє такий же рівень оксидів азоту за один день, як і 30 тисяч вантажівок, зазначає BBC.
Партія також пояснила, що прохід круїзних лайнерів несумісний із планами будівництва нового мосту між історичним південним районом міста та районом Норд.
Інша проблема — наплив великої кількості туристів одночасно. Не так давно Ілана Рудеркерк із D66 порівняла туристів із круїзних лайнерів із «нашестям сарани».
Інші депутати та посадовці Амстердама не сприйняли такого різкого вислову. Хоча торік міська голова Фемке Халсема скаржилася, що круїзні туристи, які сходять на берег на пару годин, їдять у міжнародних мережах закладів громадського харчування і не мають часу відвідати музеї, тобто поверхнево знайомляться з культурою та історією Амстердама.
Нагадаємо, у 2021 році круїзним лайнерам заборонили заходити в деякі порти Венеції. Так вирішили зробити, оскільки масивні кораблі послаблюють фундаменти історичних будівель.
Амстердам бореться з навалою туристів
Амстердам став жертвою власної популярності, щороку його відвідує 20 мільйонів людей, деяких приваблює репутація «міста-тусовщика».
До того ж місто вже давно намагається приборкати хуліганство туристів, як-от парубоцькі вечірки, особливо у кварталі Червоних ліхтарів, де працюють секс-працівниці.
Так, у березні в Амстердамі запустили кампанію «Тримайся подалі», щоб перешкодити туристам планувати вечірки з наркотиками та алкоголем.
Кампанія, яка орієнтована на молодих британців, включала онлайн-рекламу, що попереджала про «наслідки антисоціальної поведінки та надмірного зловживання наркотиками та алкоголем». Туристам погрожували штрафами та арештами.