Блокування кордону матиме важкі наслідки як для України, так і для Польщі — Кубраков

Внаслідок блокування польсько—українського кордону варто очікувати важких соціально—політичних наслідків для обох країн. росія може використати це для розбурювання штучного конфлікту між Польщею та Україною.

Про це повідомило Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України.

Очільник відомства Олександр Кубраков провів термінові перемовини з головою Бюро нацбезпеки Польщі Яцеком Сєвєрой — говорили про неприпустимість блокади кордону, зокрема, пасажирського транспорту.

«Блокування кордону — це пряма загроза безпеці країни, що обороняється. Подібні дії негативно впливають на наше протистояння спільному ворогу на ім’я росія. Жінки та діти, що шукали прихистку від війни та з різних причин повертаються додому не можуть ставати заручниками бізнес-інтересів», — наголосив він.

Посадовець стверджує, що подібні акції та приклади негуманного ставлення до українців на кордоні ЄС російські спецслужби можуть використати для розбурювання штучного конфлікту між Польщею та Україною.

«Ми очікуємо на конкретні дії польських колег, щодо недопущення таких ситуацій і розв'язання проблеми загалом», — наголосив Кубраков.

Ситуація на кордоні

Наразі з польського боку кордону заблокованими є 6 пунктів пропуску. Найкритичніша ситуація на пункті пропуску «Ягодин — Дорогуськ», де взагалі припинився рух вантажного транспорту. Там не пропускають навіть гуманітарні вантажі та ті, що швидко псуються, розповів заступник очільника Мінінфраструктури Сергій Деркач.

Загалом наразі заблокованим для вільного руху вантажівок є «Ягодин — Дорогуськ», «Угринів — Долгобичув», «Устилуг — Зосін», «Шегині — Медика», «Рава-Руська — Гребенне» та «Краківець — Корчова».

Завдяки послузі «єЧерга» з українського боку кордону немає черг на виїзд, натомість на території Польщі на дорозі очікують приблизно три тисячі вантажівок.

Про блокаду кордону

Польські перевізники, а згодом і фермери, почали блокувати рух українських вантажівок з осені 2023 року. Причиною страйку перевізників називають «надмірну конкуренцію» після ухвалення «транспортного безвізу» між Україною та країнами ЄС.

Наразі пункти пропуску блокують польські фермери через бажання отримати помʼякшення європейського «зеленого курсу», а також отримувати більше субсидій, дотацій та компенсацій. Також міністр сільського господарства Польщі Чеслав Секерський заявив, що в деяких сферах буде необхідне повне блокування імпорту з України, як у випадку із зерновими. На його думку, протести фермерів на кордонах з Україною прийнятні.

Активну участь у протестах та їхньому висвітлені бере лідер люблінського відділення партії «Конфедерація» Рафал Меклер. Зокрема, він підтвердив, що польські фермери в Дорогуську відкрили запломбовані українські вантажівки, через що частина зерна, яке везли на експорт, висипалася на дорогу.

Через блокаду українська економіка зазнала вже мільярда євро збитків, економічні втрати Польщі ще більші. Окрім того, на території Польщі померли троє українських водіїв.