На кордоні з Польщею помер ще один водій

Віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників Володимир Балін заявив, що сьогодні, 16 грудня, помер водій автівки, яка через страйк польських перевізників стояла в черзі на прикордонному пункті пропуску «Краківець — Корчова».

Доповнено о 21:45. Про це він розповів у коментарі «Суспільному». Також смерть підтвердив міський голова Львова Андрій Садовий.

За словами Баліна, водія забрала «швидка», він помер дорогою до лікарні. Наразі очільник Асоціації не знає, з якої компанії був перевізник.

До цього було відомо ще про двох українських водіїв, які померли під час блокади кордону.

Один водій помер перед пунктом пропуску «Дорогуськ — Ягодин». Це сталось на паркінгу міста Хелм, неподалік від пункту пропуску. Відомо, що 54-річний чоловік приїхав на стоянку й залишився очікувати там на перетин кордону.

Другий — помер, коли перебував у черзі, спричиненій страйком польських перевізників, перед пунктом пропуску «Корчова».

Після смерті другого водія на кордоні Україна звернулася до Міністерства закордонних справ Польщі з черговою офіційною нотою з вимогою розблокувати рух вантажівок.

Що передувало?

6 листопада польські перевізники розпочали блокаду кордону з Україною на трьох пропускних пунктах: «Краківець — Корчова», «Ягодин — Дорогуськ», «Гребенне — Рава-Руська». Згодом до них долучилися польські фермери, які блокували пункт «Медика — Шегині». Понад місяць потому, 11 грудня, зняти блокаду вдалося лише на пункті «Ягодин — Дорогуськ».

Учасники страйку на кордоні не пропускають вантажівки з товарами. Проте запевняють, що блокада не стосується машин із вантажами безпекового, гуманітарного характеру; тих, що перевозять тварин і продукти, які швидко псуються.

Причиною страйку називають «надмірну конкуренцію» після ухвалення «транспортного безвізу» між Україною та країнами ЄС. Він звільнив українських перевізників від необхідності отримувати дозволи на двосторонні й транзитні перевезення до держав ЄС.

Протестувальники вимагають, зокрема, повернути необхідність отримання дозволів для українських транспортних фірм. Також вони хочуть, щоб Польщі не треба було ставати в е-чергу в Україні, бо їм, кажуть, подекуди доводиться жити в машинах по два тижні.

Переговори за участі міністерств інфраструктури України, Польщі та Єврокомісії не дали результатів. Голова Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев заявив, що через страйк держбюджет України втратив 9,3 мільярда гривень від недонадходження митних платежів.

Через заблокований рух українські перевізники також не могли відлучатися від своїх машин із вантажами, попри низьку температуру.