Через блокування Суецького каналу рівень забруднення діоксидом сірки над ним зріс упʼятеро. Це безпечно?
Блокування Суецького каналу через судно Ever Given, яке там застрягло, спричинило сплеск забруднення повітря діоксидом сірки SO2. Це побічний продукт мазуту, який спалюється в корабельних двигунах.
Про це повідомила Міжнародна морська організація, пише BBC.
Після того, як наприкінці березня контейнеровоз Ever Given застряг у каналі, понад 350 інших кораблів були змушені зупинитися. Через це в повітрі довкола них упʼятеро підвищилася концентрація діоксиду сірки.
Міжнародна морська організація зараз намагається обмежити викиди SO2 через шкідливий вплив, який він може мати на довкілля та здоров'я людей.
Більшість із суден стояли на якорі та головні двигуни були вимкнені, проте працювали допоміжні силові установки й котли. Це призвело до локального накопичення SO2 в атмосфері, яке зафіксував супутник ЄС Sentinel-5P.
Варто хвилюватися?
Для цього є підстави. Оксиди сірки в повітрі сприяють утворенню захворювань органів дихання, серцево-судинної системи та легенів. Коли ця сірка зʼєднується з водою в атмосфері, вона підкислює дощ, який може пошкодити посіви та ліси, а також флору і фауну водойм.
«Коли кораблі рухаються, вони викидають більше діоксиду сірки, ніж коли вони просто стоять. Але зараз так багато кораблів, зібраних разом, усі припарковані. Ми бачимо це з сигналу супутникових даних Sentinel-5P», — пояснила фахівчиня зі спостереження за Землею з Airbus Defense and Space Меріам Пуршамсі.
Судноплавна галузь має окреме зобов’язання зменшити викиди парникових газів на 50% до 2050 року у порівнянні з рівнем 2008 року.
Що сталося?
Надвеликий контейнеровоз Ever Given зранку 23 березня застряг боком у каналі на північ від порту Суец. 400-метрове судно прямувало з Китаю до Роттердаму в Нідерландах.
Власник судна повідомив, що Ever Given потрапило на мілину через порив вітру. 29 березня судно вдалося повністю зняти з мілини та розблокувати рух каналом. Керівництво Суецького каналу не виключає, що до інциденту призвели технічні чи людські помилки.
Суецький канал є одним із найжвавіших торговельних шляхів у світі, який перевозить товари між Європою, Азією та Північною Америкою. Канал постійно розширюють, щоб дати можливість проходити більшій кількості кораблів. Через Суецький канал здійснюють приблизно 12% світової торгівлі.
Експерти вважають, що інцидент матиме наслідки для світової торгівлі, оскільки затримає постачання товарів у різні куточки світу: за даними експертів спеціалізованого лондонського тижневика Lloyd's List, щодня застрягле судно блокувало доставку товарів на 9,6 мільярда доларів.