Небо над Дніпром: чи закриють повітряний простір над сходом України

Чи можуть закрити небо над Дніпром, Харковом та Запоріжжям — розбиралося Громадське.

Кабмін отримав проект бюлетеня від Європейського агентства авіаційної безпеки (EASA) з порадою розглянути можливість рекомендувати європейським авіакомпаніям не літати над Дніпропетровською, Запорізькою та Харківською областями. Причина — надто близьке розташування до зони бойових дій.

Керівники областей закликали прем’єр-міністра не допустити закриття повітряного простору. У відповідь Гройсман доручив міністрові інфраструктури Володимиру Омеляну переконати Європейське агентство, що літакам європейських авіакомпаній нічого не загрожує.

Чи можуть закрити небо над Дніпром, Харковом та Запоріжжям — розбиралося Громадське.

Бюлетень до українського уряду — це лише рекомендації, вони не обов’язкові для виконання країнами-членам ЄС і не означають заборону польотів, пояснив речник Європейського агентства авіаційної безпеки Домінік Фуда в коментарі «Укрінформу»:

«За наявності спільної для ЄС оцінки та визначення рівня ризику як «високий», Єврпейське агентство з безпеки польотів ініціює підготовку проекту інформаційного бюлетеня щодо конфліктної зони, який у деяких випадках може містити оперативні рекомендації. Вони не обов’язкові для виконання і не встановлюють заборону на польоти».

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ випуск програми Громадське.Схід про загрозу заборони польотів на сході

Для трьох українських аеропортів «закрите небо» не стане фінансово критичним — європейських компаній туди літає не так уже й багато, але заборона польотів над територією всієї східної України може завдати мільйонних збитків (на фото — пасажири в аеропорту Запоріжжя) Фото: Олександр Прилепа/УНІАН

Якщо бюлетень таки вийде, то це означатиме, що Європейське агентство рекомендує не літати над зоною відповідальності Дніпропетровського регіонального структурного підрозділу — а це майже вся територія східної України. Після збиття літака Boeing MH17 у липні 2014 року небо закрили над Донецькою та Луганською областями. Тепер до них можуть доєднатися Запорізька, Дніпропетровська, Харківська, частково Сумська, Кіровоградська та Полтавська області.

Бюлетень також міститиме рекомендації не літати в аеропорти Харкова, Дніпра та Запоріжжя. Нині ними користуються українські, турецькі, польські та австрійські авіакомпанії.

Аеропорт Харкова найбільший у східній частині України, на офіційному сайті зазначається, що з початку 2017 року пасажиропотік зріс на 42%, кількість пасажирів склала понад півмільйона. У Харків літають «Міжнародні авіалінії України», Turkish Airlines, Pegasus Airlines, LOT, Belavia тощо. Частка європейських авіакомпаній у пасажиропотоці складає приблизно 10%. Якщо польська LOT, грецька Ellinair та австрійська Austrian Airlines припинять польоти над східною Україною, пасажири користуватимуться послугами лише українських, турецьких та білоруських авіакомпаній.

Пасажиропотік харківського аеропорту з початку 2017 року зріс на 42%, кількість пасажирів склала понад півмільйона Фото: Ігор Чекачков/УНІАН

Екс-керівник державної авіаційної служби Денис Антонюк пояснив Громадському — якщо бюлетень таки з’явиться, його рекомендації виконають 99% європейських компаній. Адже в разі, якщо з літаком дійсно щось станеться, за умови існування подібного документа авіакомпанія повинна буде виплатити клієнтам мільйонні компенсації.

Для трьох українських аеропортів такий розвиток подій не стане фінансово критичним — європейських компаній туди літає не так уже й багато. А от заборона польотів над територією всієї східної України може завдати мільйонних збитків.

В уряді переконані, що бюлетень усе ж таки не з’явиться. Наразі є тільки лист, в якому європейське агентство фактично хоче порадитися з представниками українського уряду. Міністр інфраструктури України прозвітував, що працює над драфтом бюлетеня і надасть аргументи, чому надсилати його не потрібно:

«Ми вдячні колегам з Європейського агентства, що прислали нам драфт бюлетеню щодо відповідності східного регіону заходам безпеки. Ми готуємо узагальнену інформацію й надамо її європейській стороні. Сподіваюся, вони зроблять усі необхідні висновки і жодних рекомендацій щодо польотів не буде. Загрози з точки зору безпеки немає, такі заходи будуть передчасними і непотрібними».

Підписуйтесь на наш канал у Telegram