До Польщі виїхали вже 5 тисяч вантажівок після призупинення блокади кордону — Кубраков
Після призупинення блокади польсько—українського кордону на трьох пунктах пропуску 17 січня, до Польщі виїхало близько 5 тисяч вантажівок.
Про це повідомив міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.
Йдеться про пункти пропуску «Дорогуськ — Ягодин», «Гребенне — Рава-Руська» та «Корчова — Краківець». Найбільший Контрольно-пропускний пунктКПП «Ягодин» також відновлює свою пропускну спроможність на рівні 600 вантажівок на добу. Цей показник є вищим, ніж був до блокади.
Кубраков також зазначив, що міністерство проводить оцінку ефективності рішення щодо пункту «Нижанковичі — Мальховіце», де тимчасово призупинена реєстрація у системі Система електронної черги«єЧерга».
«Поки пункт пропуску працює не на всю спроможність, а має пропускати 150 порожніх вантажівок на добу, як це було і під час функціонування “єЧерги”. Важливо, щоб всі пункти пропуску працювали на максимальну потужність», — додав Олександр Кубраков.
Що передувало?
Нагадаємо, міністр інфраструктури Польщі Даріуш Клімчак повідомив, що з польськими перевізниками досягли домовленостей і ті тимчасово припинили блокувати пункти пропуску на кордоні з Україною до 1 березня.
7 січня заступник міністра інфраструктури Сергій Деркач заявив, що Україна вже виконала свою частину домовленостей щодо розблокування польсько-українського кордону. Їх узгодили ще в грудні 2023 року під час візиту представників польського уряду до Києва. Над задоволенням решти вимог польських протестувальників мав працювати польський уряд.
Про блокаду кордону
6 листопада польські перевізники розпочали блокаду кордону з Україною на трьох пропускних пунктах: «Краківець — Корчова», «Ягодин — Дорогуськ», «Гребенне — Рава-Руська». Згодом до них долучилися польські фермери, які блокували пункт «Медика — Шегині».
Причиною страйку називають «надмірну конкуренцію» після ухвалення «транспортного безвізу» між Україною та країнами ЄС. Він звільнив українських перевізників від необхідності отримувати дозволи на двосторонні й транзитні перевезення до держав ЄС.
Протестувальники вимагають, зокрема, повернути необхідність отримання дозволів для українських транспортних фірм. Також вони хочуть, щоб Польщі не треба було ставати в е-чергу в Україні, бо їм, кажуть, подекуди доводиться жити в машинах по два тижні.
Через блокаду українська економіка зазнала вже мільярда євро збитків, економічні втрати Польщі ще більші. Окрім того, на території Польщі померли троє українських водіїв.
Автор: Роман Мельник