Довіра до телемаратону «Єдині новини» продовжує знижуватися — опитування
Українці все менше довіряють телемаратону «Єдині новини». Якщо між травнем 2022 року і жовтнем 2023 року частка тих, хто довіряє, знизилася з 69% до 48%, то до грудня 2023 року показник знизився до 43%.
Про це свідчать результати опитування Київського міжнародного інституту соціології (КМІС), проведеного впродовж 4-10 грудня.
Там вказують, що до 38% зросла частка тих, хто не довіряє телемаратону. Решта 19% респондентів мають невизначене ставлення. Утім, станом на зараз баланс довіри-недовіри лишається позитивним — тобто більше тих, хто довіряє телемаратону.
Соціологи зауважують, що хоча ті українці, які не довіряють Володимиру Зеленському, значно більш критичні до телемаратону, але й серед тих, хто довіряє президентові, телемаратону довіряють 52% (не довіряють 29%, не визначилися 19%).
Згідно з результатами опитування, у всіх регіонах приблизно однакова кількість населення (42-44%) довіряють телемаратону «Єдині новини».
Про що це свідчить?
Нещодавно голова парламентського Комітету з питань свободи слова Ярослав Юрчишин заявив: «Моя позиція щодо марафону: його ефективність — під питанням. Якщо його ефективність — під питанням (а це інвестиція державних коштів), то потрібно працювати із цією ефективністю в тому чи іншому напрямі».
Заступник гендиректора КМІС Антон Грушецький каже, що частина громадськості досить активно критикує телемаратон і, мабуть, рада буде бачити зниження довіри до нього.
У КМІС вказують, що після вторгнення рф ландшафт споживання інформації радикально змінився і телебачення тепер дивиться меншість населення.
Крім цього, зараз загалом значно знизилася довіра до українських ЗМІ (між груднем 2022 року і груднем 2023 року — з 57% до 29%), тобто є загальна проблема з довірою до медіа, а не лише телемаратону.
«За чинних показників довіри зберігається оптимальна можливість для менш проблемної трансформації телемаратону в інший формат, який буде більше відповідати інформаційним потребам поточної ситуації», — вважає Грушецький.
Більше про опитування
Його провели методом телефонних інтерв’ю з використанням комп’ютера на основі випадкової вибірки мобільних телефонних номерів. Загалом соціологи опитали 1200 респондентів, які мешкають у всіх регіонах України (крім тимчасово окупованих територій).
Формально за звичайних обставин статистична похибка такої вибірки (з імовірністю 0,95 і з врахуванням дизайн-ефекту 1,1) не перевищувала 3,2% для показників, близьких до 50%, 2,7% для показників, близьких до 25%, 2,1% — для показників, близьких до 10%, 1,4% — для показників, близьких до 5%. За умов війни до цієї похибки додається певне систематичне відхилення.