Дуров анонсував «ненав'язливу» монетизацію Telegram. Основні функції залишаться безкоштовними, а що зміниться?
У месенджері Telegram із 2021 року розпочнеться «ненав'язлива» монетизація. Усі поточні функції месенджера залишаться безкоштовними, але компанія обіцяє нові рекламні можливості.
Про це анонсував засновник Telegram Павло Дуров.
Усі наявні сервіси залишаться безкоштовними, але з'являться додаткові платні функції для бізнес-команд. Дуров обіцяє, що для звичайних користувачів Telegram «залишиться безкоштовним назавжди».
Компанія запропонує власну рекламну платформу для каналів, яка «забезпечить користувачам комфорт і конфіденційність». Наразі ж власники каналів показують рекламу для своїх читачів, але вона «схожа на звичайні повідомлення та нерідко нав'язлива».
Водночас усі сервіси, пов'язані з обміном повідомленнями, будуть без реклами. Дуров вважає, що «реклама в особистих і групових чатах неприйнятна, спілкування між людьми не повинно перериватися на рекламу».
Також обіцяють, що монетизація Telegram буде корисна не лише власникам компанії, а й користувачам месенджера.
«Якщо популярні канали будуть монетизуватися через рекламну платформу, власники цих каналів отримають безкоштовний трафік пропорційний їхньому охопленню. Якщо, крім безкоштовних стікерів, з'являться платні з розширеними можливостями, художники цих стікерів також отримають частину доходу», ㅡ написав Дуров.
Чому Telegram потребує монетизації?
Месенджер Telegram запустили у 2013 році, наразі у нього майже 500 мільйонів активних користувачів, а через це збільшуються витрати на сервери та трафік. Підтримка компанії обходиться у сотні мільйонів доларів на рік, пише Дуров.
Він запевняє, що протягом «більшої частини історії Telegram» оплачував рахунки компанії з особистих заощаджень. Через зростання кількість користувачів, збільшаться і витрати, тому компанія обирала між варіантами: продати месенджер або почати заробляти гроші, і зупинилася на останньому.