General Motors відкликає 73 тисячі електромобілів через можливе займання акумулятора. Збитки — приблизно мільярд доларів

Виробник авто General Motors оголосив про відкликання 73 тисяч своїх електрокарів через виробничі дефекти, які можуть призвести до займання акумуляторів. Збитки компанії від такого рішення оцінюються майже у мільярд доларів.

Про це пишуть Associated Press і Reuters.

Дефекти виявили в електрокарах Chevrolet Bolt 2019-2022 років випуску. Автовиробник обіцяє безоплатно замінити несправні модулі в акумуляторах. Поки що власникам авто радять не заряджати акумулятори більш ніж на 90% і тримати машину лише надворі.

У червні 2021 року GM відкликала 69 тисяч електрокарів, через що, за оцінками, зазнала 800 тисяч доларів збитків. Тоді компанія вважала, що причина крилася в порушенні виробництва на одному із заводів у Південній Кореї, але перевірка виявила, що дефекти акумуляторів могли виникнути й на інших заводах.

Дефектні акумулятори Bolt можуть самозайматися після повної зарядки. Перший такий випадок зафіксували в моделі 2019 року, яку придбали в місті Чендлер штату Аризона. Усього GM відомо про 10 випадків самозаймання авто з дефектними акумуляторами.

Як зазначає AP, після виявлення дефектів в автомобілях GM інші виробники авто — Ford, BMW, Hyundai — відкликали електричні акумулятори, які планували використовувати у виробництві машин.

Chevrolet Bolt — це перший електрокар GM, який має посприяти їй у досягненні мети відмови від авто на викопному паливі до 2035 року. Поки що, однак, у США за рік у середньому продають лише три мільйони цих електрокарів.

За даними шведського консалтингового агентства EV-volumes, під час коронавірусного 2020 року продажі електрокарів зросли на 43% проти 2019-го. Загалом у світі минулого року придбали понад 3,2 мільйона автівок на електричних акумуляторах.

Аналітична компанія BloombergNEF прогнозує, що вартість виробництва електроавтомобілів до 2027 року може стати меншою, ніж ціна автівок, що їздять на паливі. А посилення законодавства щодо шкідливих викидів може забезпечити панівне становище електрокарів на ринку вже до 2050-х років.