Ever Given вільний: гігантський контейнеровоз, який 6 днів блокував Суецький канал, нарешті поїхав далі
Надвеликий контейнеровоз Ever Given, який 23 березня застряг посеред Суецького каналу та блокував рух вантажних суден, нарешті вивільнили. Він покинув вузьку частину каналу.
Про це з посиланням на Управління Суецького каналу (SCA) пише BBC та Reuters.
Близько 04:30 за місцевим часом (03:30 за Києвом) 29 березня судно вдалося зняли з мілини. Тоді ж у соцмережах опублікували відео, як корабель почав потрохи рухатись. Напередодні судно вдалося трохи посунути після того, як біля нього прибрали 20 тисяч тонн піску.
Судно вже досягло Малого Гіркого озера, яке примикає до Великого Гіркого озера. Раніше повідомлялося, що в Великому Гіркому озері, розташованому між північною і південною частинами каналу, фахівці оглянуть контейнеровоз і визначать, чи може він продовжити плавання.
Протягом шести днів контейнеровоз Ever Given блокував рух вантажних суден одним із найжвавіших торговельних шляхів у світі, який перевозить товари між Європою, Азією та Північною Америкою. Через Суецький канал здійснюють приблизно 12% світової торгівлі.
Через застряглий контейнеровоз по обидва боки від нього скупчилися сотні суден. Так, на момент його вивільнення з мілини, у заторах стояли щонайменше 369 суден.
Що передувало?
Надвеликий контейнеровоз Ever Given застряг боком у каналі на північ від порту Суец. 400-метрове судно прямувало з Китаю до Роттердаму в Нідерландах, воно проходило через канал зранку у вівторок, 23 березня.
Власник судна повідомив, що Ever Given потрапило на мілину через порив вітру. Керівництво Суецького каналу не виключає, що до інциденту призвели технічні чи людські помилки. Наразі триває розслідування причин інциденту.
Експерти вважають, що інцидент матиме наслідки для світової торгівлі, оскільки призведе до затримки постачання товарів у різні куточки світу: за даними експертів спеціалізованого лондонського тижневика Lloyd's List, щодня застрягле судно блокувало доставку товарів на 9,6 мільярда доларів.
Так, експерти Lloyd's List із судноплавства оцінюють рух Суецьким каналом на захід у близько 5,1 млрд доларів на день, а на схід ㅡ у близько 4,5 млрд доларів. Через значні витрати багато суден вирішили почали змінювати свої маршрути руху, адже затримка на невизначений час може коштувати більше, ніж додаткові витрати на альтернативний шлях.