Катастрофа Ан-26: суд взяв під варту керівника польотів Олександра Жука

Печерський суд Києва взяв під варту керівника польотів військової частини А—4104 у Чугуєві Олександра Жука за підозрою у порушенні підготовки та правил польотів, недбалості, що призвело до катастрофи літака Ан—26 та загибелі 26 військовослужбовців.
Про це передає кореспондентка hromadske із зали суду.
За даними слідства, Олександр Жук дозволив польоти у порушення планової таблиці польотів, а саме ㅡ у так званий конвеєрний спосіб. Це, на думку слідства, і призвело до того, що екіпаж дізнався про відмову лівого двигуна вже в повітрі й не зміг оперативно владнати проблему.
«Фактично, плановою таблицею було передбачено, що літак здійснив виліт, зробив коло за плановою задачею, здійснив посадку, його оглянули техніки, екіпаж змінився, виїхав знову на злітну смугу і розпочався другий політ. Перед кожним польотом технічний огляд здатен виявити ті несправності й усунути їх. У нашому ж випадку було надано дозвіл на здійснення так званого конвеєрного польоту, тобто без фізичної посадки та зупинки літака на землі», ㅡ зазначили прокурори.
Також, на думку слідства, Жук дозволив сісти на борт Богдану Кишені та дозволив польоти у нічний час.
Водночас, за даними слідства, порушення полягає в тому, що на борт було допущено 18 курсантів замість 10, що збільшило загальну кількість військовослужбовців на літаку Ан-26. Прокурори наголошують, що на борту були наявні лише 10 парашутів та 10 кисневих масок, що також вказує на те, що кількість осіб була перевищена.
Також слідчі наголошують: командир екіпажу Богдан Кишеня впродовж 11 місяців не практикував нічні польоти, а тому не мав бути допущеним на борт. За попередніми даними в Кишені були проблеми з посадкою літака, і це мало б врахувати його керівництво.
Захист і обвинувачення
Прокуратура просила взяти під варту Жука, наголошуючи на ризиках втечі підозрюваного, тиску на свідків, оскільки ще не всі ймовірні фігуранти справи встановлені, а також на знищенні та спотворенні документів, речових доказів.
Водночас адвокат підозрюваного Олександр Фролов просив залишити клопотання без задоволення, наголошуючи на необґрунтованості ризиків, говорячи про те, що його підзахисний не збирається переховуватися, має позитивну характеристику, нагороду. Також у нього є батько, який пережив інсульт та потребує постійної підтримки.
До того ж адвокат наголосив, що підзахисний отримав некоректну інформацію про проблему від Богдана Кишені, порадився з інженером, і той сказав продовжувати політ.
Сам підозрюваний запевнив, що з його боку не було порушень, а конвеєрні польоти не були заборонені. Він сказав, що допуск на борт Кишені надавав не він, а командир ескадрильї.
Суд задовольнив клопотання прокуратури та взяв під варту керівника польотів Олександра Жука на два місяці, без можливості внесення застави. Сторона захисту Жука заявила, що оскаржуватиме арешт. У разі доведення вини підозрюваного йому загрожує до 15 років позбавлення волі.
Нагадаємо, 18 грудня в Державному бюро розслідувань заявили про три підозри у справі катастрофи літака Ан-26: командувачу Повітряних сил — за статтею «недбальство», а також командиру військової частини та керівнику польотів військової частини — у порушенні правил польотів, останньому ще й у недбальстві.
Раніше голова урядової комісії з питань розслідування авіакатастрофи, віцепрем’єр-міністр Олег Уруський заявляв, що під час розслідування авіакатастрофи Ан-26 виявили грубі порушення у виконанні польотних завдань та в організації польотів загалом.
Що відомо про аварію?
Авіакатастрофа Ан-26 на Харківщині сталася надвечір 25 вересня. З 27 людей на борту (20 курсантів Харківського національного університету Повітряних Сил і семеро офіцерів, ще одного курсанта не допустили до польоту) одразу після аварії вижили двоє.
Один із них (курсант зі Львова) помер у Харківській лікарні невідкладної медичної допомоги, інший (із Харківської області) перебував у Харківському військовому шпиталі.
Володимир Зеленський доручив тимчасово призупинити польоти на всіх Ан-26 в Україні до з'ясування обставин трагедії.
Офіс генпрокурора порушив справи за статтею 416 Кримінального кодексу. Слідство у цій справі проводитиме Державне бюро розслідувань. Воно наразі перевіряє чотири версії того, що сталося.
Слідчі вже допитали понад 40 свідків, взяли ДНК родичів загиблих для експертизи, вилучили бортові самописці, які вже почали розшифровувати.
6 жовтня на майдані Свободи в Харкові відбулась церемонія прощання із 25 військовими, які загинули в авіакатастрофі Ан-26. Раніше на Львівщині поховали курсанта Віталія Вільхового, який вижив, але помер у лікарні наступного дня після трагедії.