«Неодноразово висловлювався щодо модернізації техніки», — командувач Повітряних сил про підозру у справі Ан-26

Командувач Повітряних сил ЗСУ Сергій Дроздов прокоментував вручену йому 18 грудня підозру у справі катастрофи літака Ан—26 під Чугуєвом. Він зазначив, що неодноразово заявляв про необхідність модернізації військової техніки.

Про це він сказав в етері програми «Свобода слова Савіка Шустера».

Трохи контексту: Держбюро розслідувань 18 грудня заявило про три підозри у справі катастрофи літака Ан-26: командувачу Повітряних сил — за статтею «Недбальство», а також командиру військової частини та керівнику польотів військової частини — у порушенні правил польотів, останньому — ще й у недбальстві.

За словами Дроздова, якби на рівні керівництва держави прислухались до пропозицій модернізації, осучаснення техніки, ймовірно, катастрофи не сталося б. Він зазначив, що Повітряні сили не отримали цьогоріч нової техніки, а виготовлення Ан-178 має розпочатися у 2021 році — через декілька років вони можуть надійти на озброєння військових. Наразі ж «наймолодші» літаки на озброєнні Повітряних сил, за словами Дроздова, — 1991 року випуску.

Він також наголосив на тому, що йому незрозумілі дії правоохоронців, оскільки вважає, що такі підозри підривають моральний дух військових і дискредитують їх.

«До винесення рішення суду вже вішаються ярлики, формується негативна суспільна думка відносно офіцерів, командирів, які мали стосунок до подій, що відбулись. І такі обвинувачення і на генералів, і на командирів, які керують військами у зоні ООС, не несуть доброго для нашої армії, а навпаки — підривають моральний дух командирів і військовослужбовців, які виконують їхні задачі», — сказав Дроздов.

За його словами, підозра налічує 30 сторінок, де йдеться про військову дисципліну, порядок організації та підготовки льотчиків, керівників, які керують процесом підготовки, а за це відповідальне не лише командування.

«Це все складається не лише з командування, а й з інших "стовпів", які контролюють льотну підготовку, підготовку екіпажів, безпеку польотів. У мене є три заступники, двоє командувачів підлеглих, є Харківський університет, де є люди, які готують рішення, пропозиції та програми. А всі ці заходи, які перераховані в підозрі, висловлюються особисто мені», — сказав Дроздов.

Він також висловив співчуття рідним загиблих під Чугуєвом курсантів та згадав про спроби маніпуляції щодо його сина. Командувач запевнив, що син «літає на тих самих літаках і напередодні трагедії виконував польоти у тому самому літаку».

Про сина Дроздова почав говорити вже колишній очільник Харківської ОДА Олексій Кучер. Він заявляв, що посадку літака Ан-26, який розбився, затримали на майже хвилину через посадку іншого літака із сином командувача. Водночас Дроздов запевняв, що не давав жодних вказівок керівнику польотів щодо цього.

Що відомо про аварію?

Авіакатастрофа Ан-26 на Харківщині сталася надвечір 25 вересня. З 27 людей на борту (20 курсантів Харківського національного університету Повітряних Сил і семеро офіцерів, ще одного курсанта не допустили до польоту) одразу після аварії вижили двоє.

Один із них (курсант зі Львова) помер у Харківській лікарні невідкладної медичної допомоги, інший (із Харківської області) перебував у Харківському військовому шпиталі.

Володимир Зеленський доручив тимчасово призупинити польоти на всіх Ан-26 в Україні до з'ясування обставин трагедії.

Офіс генпрокурора порушив справи за статтею 416 Кримінального кодексу. Слідство у цій справі проводитиме Державне бюро розслідувань. Воно наразі перевіряє чотири версії того, що сталося.

Слідчі вже допитали понад 40 свідків, взяли ДНК родичів загиблих для експертизи, вилучили бортові самописці, які вже почали розшифровувати.

6 жовтня на майдані Свободи в Харкові відбулась церемонія прощання із 25 військовими, які загинули в авіакатастрофі Ан-26. Раніше на Львівщині поховали курсанта Віталія Вільхового, який вижив, але помер у лікарні наступного дня після трагедії.