Компанія Apple повернула першість у рейтингу найдорожчих брендів — Brand Finance
Компанія Apple випередила Amazon і Google та вперше з 2016 року очолила рейтинг найдорожчих брендів у світі. Найшвидше зростання продемонстрував виробник електрокарів Tesla.
Про це свідчать результати щорічного звіту Brand Finance Global 500.
За останній рік вартість Apple зросла на 87% і зараз оцінюється у 263 мільярди доларів. Компанії вдалося досягти такого успіху завдяки вдалій політиці Cтратегія зниження ризику для бізнесу шляхом розподілу доходів між декількома напрямами діяльностідиверсифікації.
«Політика диверсифікації привела до розвитку цифрових сервісів Apple і послуг за підпискою, в тому числі App Store, iCloud, Apple Podcasts, Apple Music, Apple TV і Apple Arcade. Лише за перший день нового року клієнти магазину додатків App Store витратили 540 мільйонів доларів на покупку цифрових послуг», — йдеться у звіті.
На другому місці у рейтингу перебуває онлайн-ритейлер Amazon. Його вартість сягнула 254 мільярдів доларів, що на 15% більше, ніж торік. На третьому місці розташувався інтернет-гігант Google (191 мільярд доларів, що на 1% більше, ніж торік).
Головні тенденції за 2020 рік
Вартість компанії Tesla зросла на 158% — це найшвидше зростання вартості бренду у рейтингу. Тепер Tesla коштує так, як дев'ять інших найбільших автовиробників разом. Причиною такого успіху компанії називають інноваційний підхід до бізнесу: використання штучного інтелекту в автомобілях та ефективні акумулятори.
Крім того, ситуацію на ринку найдорожчих брендів вплинула пандемія COVID-19. Так, за останній рік зросла вартість стримінгових сервісів та брендів онлайн-торгівлі.
Через пандемію постраждали й авіакомпанії: 6 із 10 брендів, які продемонстрували найшвидше падіння, є аерокосмічні та авіакомпанії.
Варто зазначити, що Brand Finance Global 500 є не єдиним рейтингом, який оцінює вартість брендів у світі. Так, за версією Forbes, у 2020 році компанія Apple відсвяткувала вже десяту річницю перебування на вершині рейтингу найдорожчих брендів.