Компанія, що ремонтувала Дегтярівський міст у Києві, завищувала ціни на будматеріали — «Наші гроші»

Компанія «Ростдорстрой», що займалася реконструкцією Дегтярівського мосту в Києві, завищувала ціни на будівельні матеріали. Так, у компанії виявився найдорожчий асфальт в Україні, а ціна на арматуру була завищена майже вдвічі, стверджують журналісти—розслідувачі.

Про це йдеться в розслідуванні видання «Наші Гроші».

Зазначається, що журналісти знайшли завищені ціни на матеріали в кошторисі комунальної корпорації «Київатодор», що не був опублікований у системі електронна система публічних закупівель, де державні та комунальні замовники оголошують тендери на закупівлю товарів, робіт і послугProzorro.

Компанія «Ростдорстрой» отримала підряд на реконструкцію мосту 1 червня 2023 року. Вартість реконструкції мосту становила 920 млн гривень. Найбільше з цієї суми виділили на поліуретанову смолу Sika Icosit KC 340/45 — 155 млн. «Наші гроші» вказують, що такий матеріал рідко використовують в Україні. Його середня ціна — 651-1119 грн/кг. Однак «Київавтодор» поставив ціну майже у 2,5 раза вищу — 2 841 грн/кг.

Також 29 млн грн витратили на гарячекатану арматурну сталь класу А-ІІІ та класу А-1 різних діаметрів по однаковій ціні 63 435 грн/тонна. Однак така ціна виявилася завищеною на 33%, оскільки того ж 1 червня 2023 року Служба відновлення Миколаївщини замовляла у «Ростдорстрою» ремонт дороги, указавши ціну за таку сталь 35,4-42,1 тис. грн/т, вказують журналісти.

Завищеними виявилися також ціни на природній рядовий пісок — за нього переплатили на 13% більше, та щебенево-піщану суміш С5 — її оцінили на 10% більше.

Як пишуть «Наші Гроші», за даними системи «E-Data», станом на кінець лютого 2024 року «Київавтодор» заплатив за цей міст «Ростдорстрою» 313 млн грн.

«Київавтодор» відреагував на ситуацію із завищеними цінами на будівельні матеріали. За їх словами, у 2022-2023 роках проєктну документацію, яку розробляла комунальна корпорація, затвердили після отримання позитивного експертного звіту.

Як стверджують у «Київавтодорі», компанія «Росдорстрой» надала найнижчу ціну за реконструкцію мосту. Відтак, у травні 2023 року з ними уклали договір.

У комунальній корпорації також наголосили, що оплату за роботу здійснюють після експертизи Актів виконаних робіт за ринковими цінами, які не перевищують ціни, рекомендовані це головна науково-дослідна установа України з питань будівництва, ремонту та утримання об'єктів інфраструктури.Національним інститутом розвитку інфраструктури.

Що відомо про Дегтярівський міст?

Дегтярівський міст — це комбінований шляхопровід на вулиці Дегтярівській у місті Києві, який перетинає вулицю Олександра Довженка.

Довгий час цей міст був в аварійному стані. «Київавтодор» планував відкрити рух новим Дегтярівським шляхопроводом до кінця 2023 року. За даними Prozorro, очікувана вартість реконструкції шляхопроводу — понад 934 млн грн. У серпні Київська міська державна адміністрація повідомляла, що мостовики закінчили демонтаж старого шляхопроводу.

У вересні 2023 року під час робіт з реконструкції Дегтярівського шляхопроводу стався обвал балок під час монтажу. Однак уже за місяць там встановили нові балки.