Meta створить команду для протидії дезінформації та зловживанням ШІ перед виборами у ЄС

Корпорація Meta, яка володіє соцмережами Instagram та Facebook, створить спеціальну команду, яка буде боротися з дезінформацією та фейками, створеними штучним інтелектом, напередодні виборів до Європейського парламенту в червні.

Про це пише Reuters.

Оскільки штучний інтелект стрімко розвивається та може генерувати будь-який текст, зображення або відео за лічені секунди, це викликало побоювання, що нову технологію можуть використати майбутні вибори у ЄС.

«З наближенням виборів ми створимо Центр виборчих операцій для виявлення потенційних загроз і впровадження заходів щодо їх пом'якшення в режимі реального часу», — заявив керівник відділу Meta у справах ЄС Марко Панчіні.

Компанія Meta зараз співпрацює з 26 фактчекінговими організаціями з різних країн ЄС. Цьогоріч корпорація почне роботу з партнерами з Болгарії, Франції та Словаччини.

Майбутні вибори до Європарламенту відбудуться у червні 2024 року.

Нагадаємо, раніше Компанії Google, Microsoft, OpenAI, Meta, TikTok та Adobe уклали угоду, за якою вони зобов'язані виявляти та маркувати діпфейки, націлені на дискредитацію учасників виборів у багатьох країнах цього року.

Як штучний інтелект використовують проти політиків

Продукти, створені штучним інтелектом, уже давно з'явились у виборчих кампаніях. Наприклад, минулого року в рекламі на підтримку колишнього кандидата в президенти від Республіканської партії Рона ДеСантіса штучний інтелект імітував голос колишнього президента Дональда Трампа.

Цьогоріч у січні робот-дзвінок із голосом Джо Байдена закликав людей не голосувати на праймериз у Нью-Гемпширі. Голос чинного президента США був зімітований штучним інтелектом.

Раніше, у 2022 році, міським головам кількох європейських столиць розіслали запит на онлайн-розмову з «фальшивим мером Києва». Віталій Кличко розповів, що хтось прикидався ним у розмові з бургомістеркою Берліна Францискою Ґіффай, міськими головами Мадрида та Відня.

Окрім того, росіяни за допомогою технології «діпфейк» спробували зв'язатися з Халюком Байрактаром — одним із засновників компанії Baykar, яка виробляє знамениті безпілотники «Байрактар». Для цього використали образ прем'єр-міністра України Дениса Шмигаля.