Компанії з технологіями ШІ домовилися маркувати діпфейки під час сезону виборів

Компанії Google, Microsoft, OpenAI, Meta, TikTok та Adobe уклали угоду, за якою вони зобов'язані виявляти та маркувати діпфейки, націлені на дискредитацію учасників виборів у багатьох країнах цього року.

Про це пише Washington Post.

Згадані компанії повинні розробляти технології для виявлення, маркування та контролю зображень, відео- та аудіозаписів, створених штучним інтелектом, які мають на меті обдурити виборців.

Однак ця угода не забороняє «оманливий політичний контент», розроблений штучним інтелектом. Соцмережа X (раніше Twitter) не є підписантом угоди.

Документ є своєрідним маніфестом, у якому йдеться про те, що контент, згенерований штучним інтелектом, створює ризики для чесних виборів. Також у ньому окреслюють кроки, спрямовані на зменшення цих ризиків.

Контакт, створений штучним інтелектом, уже давно з'явився у виборчих кампаніях. Наприклад, минулого року в рекламі на підтримку колишнього кандидата в президенти від Республіканської партії Рона ДеСантіса штучний інтелект імітував голос колишнього президента Дональда Трампа.

Цьогоріч у січні робот-дзвінок із голосом Джо Байдена закликав людей не голосувати на праймериз у Нью-Гемпширі. Голос чинного президента США був зімітований штучним інтелектом.

Нагадаємо, у 2022 році міським головам кількох європейських столиць розіслали запит на онлайн-розмову з «фальшивим мером Києва». Віталій Кличко розповів, що хтось прикидався ним у розмові з бургомістеркою Берліна Францискою Ґіффай, міськими головами Мадрида та Відня.

Окрім того, росіяни за допомогою технології «діпфейк» спробували зв'язатися з Халюком Байрактаром — одним із засновників компанії Baykar, яка виробляє знамениті безпілотники «Байрактар». Для цього використали образ прем'єр-міністра України Дениса Шмигаля.