Міносвіти зобов'язало видавництво переробити мапу України без Криму в підручниках історії для 9-10 класів

Міністерство освіти та науки України та Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» зобов'язали видавництво «Грамота» переробити мапу України без Криму в підручниках історії для 9—10 класів.

Про це пише «Суспільне».

Зокрема такі умовні позначки карти України без окупованого півострова знайшли в матеріалі підручників «Історія України» для 9 класу та «Історія України» (рівень стандарту) для 10 класу закладів загальної середньої освіти авторства О. К. Струкевича.

Умовні позначки в підручниках з історії для 9-10 класів із картою України без КримуНова українська школа/скриншот

Наразі на вимогу ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» видавництво переробило позначку. Оновлені електронні варіанти підручників опублікували на сайті електронної бібліотеки Інституту (тут і тут).

Видавництво «Грамота» також підготувало правки для друкованих варіантів підручників. Нові зразки умовних позначень вклеять у вже надруковані книжки ㅡ їх розішлють до департаментів (управлінь) освіти та науки облдержадміністрацій та Київська міська державна адміністраціяКМДА.

У МОН назвали помилку видавництва «прикрою» та зазначили, що наразі тривають комплексні експертизи якості шкільної літератури. Там кажуть, що проблеми якості навчальної літератури накопичувалися впродовж попередніх років. Зараз у МОН обговорюють можливість апробації підручників перед запровадженням у заклади освіти.

Не перший випадок

За останній час в Україні виявили купу помилок та неточностей у шкільних підручниках. Наприклад, у підручнику з хімії для учнів 9 класів, який Міносвіти рекомендувало у 2017 році, вказано, що харчова сода допомагає у профілактиці та лікуванні онкозахворювань, а також у відбілюванні зубів (чому це не так, відповідали експерти). А в підручнику «Я досліджую світ» для 3 класу знайшли завдання про вживання алкоголю, щоб «зігрітися, як це роблять дорослі».

У МОН заявили, що переглянуть свою систему експертизи шкільних підручників, та запропонували підвищити рівень відповідальності видавництв, які за кошти державного бюджету публікують шкільні посібники.