Найпопулярніша стаття на Facebook за січень-березень 2021 року була про смерть від COVID-вакцини. Соцмережа це замовчала

Facebook вирішив не публікувати звіт про найпопулярніший контент у соцмережі в першому кварталі 2021 року, коли з’ясувалося, що найбільше переглядів зібрало посилання на статтю про ймовірну смерть лікаря від вакцини проти COVID—19.

Про це першим повідомило The New York Times. Пізніше інформацію підтвердив речник Facebook Енді Стоун.

Як стверджували джерела The New York Times, керівництво Facebook вирішило не публікувати звіт про найпопулярніший контент за перші три місяці 2021 року, тому що вважало, що це негативно вплине на репутацію компанії.

Раніше Білий дім звинувачував Facebook та інші соцмережі в недостатній боротьбі з дезінформацією про коронавірус. Представники соцмережі тоді публічно відкинули звинувачення, заявивши, що «Білий дім шукає цапа-відбувайла».

Після статті The New York Times представник Facebook Енді Стоун заявив, що компанія справді вирішила не публікувати згаданий звіт. Причиною він назвав необхідність внести «ключові виправлення в систему», не уточнивши, що малося на увазі.

Водночас Стоун зауважив, що стаття про смерть лікаря після вакцинації проти коронавірусу, про яку згадувалося, є свідченням того, «як важко визначити дезінформацію». Він сказав, що та ж The New York Times не оновила статтю, коли стала відома причина смерті.

А втім, Facebook на тлі критики оприлюднив звіт. Із нього випливає, що йдеться про статтю від січня 2021 року на сайті The South Florida Sun Sentinel про смерть лікаря після вакцинації проти коронавірусу. Її переглянули майже 54 мільйони американців у Facebook.

Як пише NPR, попри те, що у статті не було дезінформації, а видання пізніше оновило її, зазначивши причину смерті лікаря (не пов’язану з вакциною), її поширили кілька антивакцинаторських акаунтів у Facebook.

За день до матеріалу The New York Times, 19 серпня, Facebook оприлюднила дані про найбільш популярний контент на своїй платформі за другий квартал 2021 року. Так соцмережа хотіла спростувати закиди про те, що її нібито заполонили дописи з пропагандою крайніх правих ідей.

Про модерування контенту у Facebook знову активно заговорили після розслідування The New York Times, яке вийшло в липні 2021 року. Видання наводило дані сервісу Вимірює залученість користувачів Facebook. Сервіс розробила сама компаніяCrowdtangle, згідно з яким у соцмережі переважає крайній правий контент. Facebook тоді заявила, що політичний контент становить лише 6% усього контенту.

А втім, дані Facebook, які були покликані ще більше заперечити твердження про засилля політичного контенту, не до кінця відверті. Передусім тому, що йдеться про публічні дописи, а не ті, що поширюються в закритих групах або лише для друзів.

Крім того, найпопулярніші дописи Facebook становлять, як визнає сама соцмережа, менш як 0,1% усього контенту, який бачать користувачі зі США. А контент із першої двадцятки сторонніх ресурсів — лише 1,9%.