НАЗК визнало Nestle міжнародним спонсором війни
Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) визнало швейцарську корпорацію Nestle, яка є одним з найбільших виробників харчів у світі, міжнародним спонсором війни.
Про це повідомило НАЗК.
Після початку повномасштабної війни Nestle пообіцяла призупинити експорт та імпорт у росію, за винятком товарів першої необхідності. Проте полиці російських магазинів досі переповнені їхньою продукцією, зокрема сніданками Bystrow, кормом для тварин Purina, шоколадними батончиками та кавою.
Тож компанія не вийшла з росії попри те, що прибуток на цьому ринку становить трохи більше ніж 2% від діяльності всієї Nestle. Окрім того, у жовтні 2022 року корпорація під виглядом сухої молочної суміші завозила на територію росії технічне обладнання, щоб приховано розвивати власний бізнес, кажуть у НАЗК.
Станом на початок 2022 року швейцарська Nestle мала в росії 7 фабрик. Наразі вона забезпечує понад 7 тисяч робочих місць для росіян.
За даними Агентства, «Нестле росія» не оприлюднила звіт про прибутки та сплачені податки за 2022 рік, однак у 2021-му компанія сплатила понад 25 млн доларів. А цьогоріч російський підрозділ звернувся до Міністерства фінансів рф із проханням сприяти обмеженню відкритого доступу до результатів своєї діяльності та фінансової звітності.
Однак відомо, що торік Nestle імпортувала до росії напівфабрикатів та сировини на 374 млн доларів, а за 9 місяців 2023 року — на 271 млн доларів.
«Залишаючись у рф, Nestle вкотре показує усьому світу, що співпрацювати з агресором — нормально. А самій росії демонструє, що вона й досі інтегрована у світові процеси, попри воєнні злочини та вбивства тисяч українців», — заявили в НАЗК.
Про корпорацію
Nestle виробляє розчинну каву, мінеральні води, шоколад, морозиво, молочні продукти, дитяче харчування, корм для домашніх тварин та інші товари.
У 187 країнах світу компанія володіє понад двома тисячами брендів. Її основні торгові марки: KitKat, Nescafé, Nesquik та Nestea.
Спонсори війни
У переліку міжнародних спонсорів війни вже є десятки компаній. Їх автоматично вносять до World-Check — бази даних людей та організацій з підвищеним ризиком, яку використовують у всьому світі для виявлення фінансових, регуляторних і репутаційних ризиків та управління ними. НАЗК каже, що через це співпраця з такими компаніями стає ризикованою та небажаною для будь-кого на міжнародному ринку.
У переліку вже є Bacardi, «Райффайзен Банк», Xiaomi, Milka, Unilever, а також мережі роздрібної торгівлі «Ашан», Leroy Merlin і Metro.
Напередодні НАЗК надіслало листи до компаній, які були внесені до переліку міжнародних спонсорів війни. Агентство пропонує керівникам цих підприємств відвідати Україну, щоб побачити наслідки російської агресії та обговорити вихід бізнесу з росії.