Підсумки та плани підприємців у святковий сезон — БІЗНЕС-ПЛАН
Новорічні та Різдвяні свята для торгівлі — це сезон, коли прибуток зростає. Якщо, звичайно, до них правильно і завчасно підготуватися! Проект «Бізнес—план» вирішив навідатися в гості до підприємців і дізнатися, як себе поводить їхній бізнес напередодні свят і під час свят? І чи вдалося їм реалізувати всі плани і задуми в 2016—му?
ПІЦА-ВЕТЕРАНО
Це Леонід Остальцев — засновник піцерії «Ветерано». БІЗНЕС-ПЛАН вже розповідав, що він займається соціальним підприємництвом. З початком війни в Україні Леонід пішов добровольцем на фронт. А коли повернувся, одразу вирішив, що буде не просто готувати піцу, а й працевлаштовувати ветеранів.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Після війни: як побудувати соціальне підприємство для ветеранів АТО — БІЗНЕС-ПЛАН
На момент відкриття «Ветерано» Леонід не був зареєстрований як фізична особа-підприємець. Відповідні документи у нього з'явилися тільки 2 місяці тому. І проекту «Бізнес-план» вдалося стати свідком цієї події. Але коли пару тижнів тому знімальна група зазирнула до піцерії «Ветерано», то з подивом виявила на її місці зовсім інший заклад.
«Це довга історія, у мене був партнер, ми розійшлися добре, але так чи інакше це було все його. Весь його бізнес. Але йому довелося його продати з певних причин. Як би я не був проти, все одно це було заплановано», — каже Леонід.
Переїхати в нове приміщення з готовим ремонтом, яке ідеально підходить під формат закладу, команда піцерії повинна була ще півтора місяця тому. Але перший арендодавець не погодився здати приміщення ветеранам. Довелося швидко шукати інше — і воно знайшлося, але потребує значного ремонту.
Ремонтними роботами в піцерії займаються колишні учасники АТО. Та й самому підприємцю теж вже кортить працювати. І така можливість, нехай і в новому амплуа, Леоніду все ж випала! Тепер Леонід ще й радіоведучий. А підопічні Леоніда відкрили 6 кав’ярень під брендом «Ветерано». А з середини грудня на Хрещатику стартував ярмарок з мобільною піцерією «Ветерано».
ЇЖА З СЕЛА
Новорічні свята — це час, коли збільшується попит практично на всі продукти. А ось в топі товарів в магазині фермерських продуктів «Із села» незмінно залишаються солодощі!
«Ну ось, наприклад, в порівнянні з місяцем тому у нас в два рази більше солодощів. У нашому випадку ми не купуємо стандартних дідів морозів. Це натуральне печиво, це карамель. Але це величезний вибір новорічних солодощів. Дитячих подарунків, упаковок», — розповідає Ірина Андрющенко, співзасновниця проекту «Із села».
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Їжа з села: як продавати фермерські товари — БІЗНЕС-ПЛАН
КВІТКОВИЙ КУТЮР'Є
Але якщо цей бізнес взимку процвітає, то в іншої героїні проекту в цей період — канікули. В Україні в світі весільної флористики Наталю Лук'янченко називають Квітковий кутюр'є. У флористичному бізнесі Наталія вже більше 20 років. Але власну справу відкрила тільки 5 років тому. Але, говорячи про флористичний бізнес, необхідно, перш за все, враховувати його сезонність.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Квітковий кутюр’є: як влаштований бізнес у весільній флористиці? — БІЗНЕС-ПЛАН
Уже в жовтні кількість замовлень у Наталії різко зменшилась. І відновляться вони тільки навесні. Тож взимку флорист обмежилася кількома корпоративами. А на лютий запланувала курси для новачків. Але, схоже, відпочити Наталі не вдасться. Директор святкового агентства «Весільна імперія», з яким співпрацює флорист, запросила її в проекти, від яких вона навряд чи відмовиться.
А ось у кого дійсно немає відбою від замовників в новорічні свята, так це у компанії Mystery Play та інших організаторів веселого дозвілля. Ціна «ігор із зануренням» для корпоративних клієнтів стартує від 30 000 грн.
«Вкладення для проекту були близько 800-900 тисяч гривень. Для того, щоб проект відкрити. Це без підтримки. Будівництво, маркетинг. Оплата праці персоналу, сюжети і т.п. Плюс на кожну гру це витрати кілька десятків тисяч гривень. Для того, щоб провести. Оплатити роботу 20 акторів, світло, звук, зараз опалення», - розповідає Андрій Копилов, співзасновник «Mystery Play».
У святковий період люди із задоволенням витрачають гроші не тільки на розваги, а й подарунки. Традиційно перед Новим роком зростає попит на книги, сувеніри, дитячу та жіночий одяг, взуття та аксесуари. Ну і, звичайно ж, - ювелірні вироби. Також зростає ажіотаж навколо парфумерії та косметики.
А тим часом експерти дають поради, що потрібно зробити для того, щоб ваша новорічна кампанія виявилася максимально результативною:
1. Готуйте акції завчасно
2. Продумайте формат спецпропозицій
3. Проведіть рекламну кампанію
4. Зробіть святкове оформлення товару
5. Підготуйте співробітників до зростання обсягів замовлень
Такі поради спрацювали і в Латвії. Восени стало відомо, що одна латвійська парфумерна компанія зазнає фінансових труднощів. У соціальних мережах тут же запустили активний заклик - купувати від неї подарунки. Результат не змусив себе чекати — в грудні обсяг продажів компанії виріс в п'ять разів.
Але одного заклику в соціальних мережах мало. Щоб залучити покупців, кожна фірма повинна вигадувати додаткові бонуси.
Якщо клієнтів на свята заманити легко, то «Агростартапу» своїм споживачам доводиться нагадувати особистими візитами. Нагадаємо, у цій історії проекту «Бізнес-план» йшлося про новітні технології в традиційній аграрній сфері. «Агростартап» заснований в 2015-му році. Вони виробляють і продають прилади і програми, необхідні для точного землеробства.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ІТ для аграріїв: як заробити на технологіях у сільському господарстві — БІЗНЕС-ПЛАН
Але поки український ринок до цього повноцінно не готовий. Ні фінансово, ні морально. Тому молодим підприємцям доводилося більше продавати. Також партнери шукали клієнтів за кордоном. І ще півроку тому готувалися до виходу на польський ринок. Але «підкорити» Польщу вони поки не встигли. Але відсутність можливостей виходу на міжнародні ринки - для Агростартапу швидше питання часу. Підприємців зараз куди більше хвилює інша проблема.
«Були спроби рейдерського захоплення нашої компанії, ми їх успішно відбили і зараз займаються юристи цими питаннями. Вибирайте ретельно партнерів. Тому що це ті люди, які в перший час здається, так, брат, друг, а потім виявляється, людина, яка б'є в спину... І у мене була ситуація така, я просто попросив виписку з банку і не контролював бухгалтерію, вірячи на слово слово. Я побачив, що у мене просто гроші переводилися на рахунки інших організацій. Все перевіряйте, ретельно контролюйте», — радить Сергій Скок, співзасновник «Агростартапу».
А найкраще для ведення бухгалтерії Сергій радить наймати незалежних консультантів і в обов'язковому порядку фіксувати всі фінансові відносини на папері.
А от інше партнерство, зафільмоване командою ««Бізнес-плану» — вдалося на славу.
Сергій Гойко — пивовар-технолог. Ось уже 8 років він варить пиво на пивоварні, з якої готовий напій відправляється в інші ресторани мережі в Києві. Крім крафтових пивоварень, таких як «Пивна дума», в крафтовій індустрії існує поняття домашні пивовари. У них менші обсяги виробництва, але більше експериментальне поле. Андрій - домашній пивовар. Разом з Сергієм у «Бізнес-плані» вони разом вирішили втілити експериментальний вид пива — і ось, запросили усіх на дегустацію.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Крафт проти заводу: що локальна пивоварня може протиставити корпораціям — БІЗНЕС-ПЛАН
«Бізнес-план» — проект Hromadske.ua спільно з Currenttime.tv про реальні історії з життя малого та середнього бізнесу в Україні.