Пандемія та суспільний спротив: столичні комунальники пояснили причини затримки будівництва Подільського мосту

Причинами затримки завершення будівництва у Києві Подільського мостового переходу через Дніпро стала пандемія коронавірусу, коригування проєкту лівобережної частини мостового переходу, а також спротив мешканців Русанівських садів.

Про це заявили в комунальному підприємстві «Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва» у відповідь на запит «Укрінформу».

Там стверджують, що будівництво, зокрема, затримують через коригування проєкту лівобережної частини мостового переходу на вимогу громади мешканців житлового масиву Воскресенський.

«Зокрема, розв'язання напрямків будівництва мостового переходу в обхід озера Радунка із забезпеченням транспортного зв'язку з вулиці О. Бальзака», ­— вказано у відповіді.

Також, за даними замовника будівництва мосту, темпи виконання робіт знизилися через карантинні обмеження на тлі пандемії коронавірусу.

Крім цього, у підприємстві зазначили, що протягом 2021 року активісти Русанівських садів «чинили спротив» будівництву Подільського мостового переходу, перешкоджаючи проїзду будівельної техніки.

«Питання вирішувалися шляхом переговорів в юридично-правовому порядку», — додали у «Дирекції будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва».

На якому етапі будівництво?

Під час річного звіту міський голова Києва Віталій Кличко констатував, що у 2021 році не вдалося відкрити автосполучення Подільсько-Воскресенським мостом, але пообіцяв його добудову у 2022 році.

Станом на 17 січня 2022 року на об'єкті виконували:

  • будівництво перетину із залізничними коліями;
  • будівництво основних огороджувальних конструкцій тунелів метро;
  • зведення дорожнього насипу на Русанівських садах;
  • влаштування гідроізоляційного покриття та шарів асфальтобетонного полотна прогонових будов мостового переходу;
  • встановлення бар'єрної та перильної огорож, монтаж шумозахисних екранів;
  • перекладання інженерних мереж;
  • демонтаж підводної частини тимчасових опор.

Про який міст ідеться?

Подільсько-Воскресенський міст має з’єднати Поділ із лівобережними районами, зокрема Воскресенкою і Троєщиною.

Проте лише в листопаді 2020 року стало відомо, що перша черга автомобільного руху цим мостом вийде на Русанівські сади. Тобто на першому етапі мешканцям Вигурівщини-Троєщини необхідно буде переїхати через залізницю Броварським проспектом і зробити довгий об'їзд, щоби потрапити на Подільсько-Воскресенський міст.

Мостом також має проходити нова, четверта гілка метро — Подільсько-Вигурівська. Першою її ділянкою має стати станція «Подільська» (з пересадкою на станцію «Тараса Шевченка») — до станції «Райдужна», де пасажири зможуть пересідати на Троєщинський швидкісний трамвай і міську електричку. Збудувати її хочуть до 2025 року. Після цього гілку планують розширювати.

Конструкцію фактично почали будувати з 2003 року, але ніяк не введуть в експлуатацію. У лютому 2021 року міський голова Києва Віталій Кличко заявляв, що Подільсько-Воскресенський міст відкриють до літа. Але міст будують і досі.