Секретар РНБО про відновлення авіасполучення: У 2024 році це питання зрушить із мертвої точки

Секретар Ради національної безпеки і оборони України Олексій Данілов заявив, що наступного року питання щодо відновлення авіасполучення «точно зрушить із мертвої точки», але «є чотири ключові компоненти», які ще потрібно розв’язати.

Про це він розповів в етері телемаратону «Єдині Новини».

За словами Данілова, найперше — це захист аеропортів, де вирішать відновити авіаперевезення. По-друге, потрібно підготувати інфраструктуру.

«Має бути обов’язково запущений у дію механізм страхування, тому що без страховок ніхто не літатиме. Ну і компанія, яка візьметься робити перельоти, це теж питання», — пояснив секретар РНБО.

Він додав, що наступного року питання щодо відновлення авіасполучення «точно зрушить із мертвої точки».

Раніше президент Володимир Зеленський під час підсумкової пресконференції за 2023 рік порівняв відновлення авіасполучення із судноплавством у Чорному морі, наголосивши, що це «серйозний крок».

За його словами, Україна питає в партнерів стосовно відновлення авіасполучення і знає, що «конкретно для цього потрібно».

Напередодні з аеропорту «Бориспіль», що на Київщині евакуювали пасажирський літак Boing 777-300 — без пасажирів і вантажу на борту.

Відновлення авіасполучення

У Європейській організації з безпеки повітряної навігації опублікували прогноз щодо розвитку авіагалузі до 2029 року. Там вважають, що обмеження на польоти над Україною, росією, Білоруссю та Молдовою зберігатимуться ще майже сім років.

Семирічні прогнози повітряного руху щодо всіх країн-членів організації та загалом щодо Європейського регіону Євроконтроль оновлює двічі на рік.

Ці прогнози використовують країни-члени для щорічного розрахунку ставок плати за послуги з аеронавігаційного обслуговування.

Водночас у державному підприємстві «Украерорух» заявили, що повітряний простір відкриють одразу після завершення воєнних дій та перемоги України.

Там пояснили, що Євроконтроль не генерує та не використовує воєнні прогнози, аналітику чи припущення.

Натомість його прогноз базується на поточній ситуації в авіаційній галузі та конфігурації маршрутів, а саме:

  • закриття повітряного простору України для цивільних польотів через воєнні дії;
  • суттєві обмеження польотів у повітряному просторі Молдови (також із міркувань безпеки), росії та Білорусі (санкційні заборони);
  • суттєве зменшення кількості польотів у Польщі, Балтійських і Скандинавських країнах;
  • відповідне збільшення інтенсивності польотів у південно-східній частині Європи (з метою обльоту закритих зон) і т.д.

Євроконтроль вважає, що ці чинники діятимуть до кінця горизонту планування, тобто до 2029 року, через відсутність інших підтверджених вхідних даних для прогнозування, зазначили в «Украерорусі».

У підприємстві заявили, що Україна повноцінно готується до відновлення польотів у своєму повітряному просторі одразу після закінчення бойових дій.