З Борисполя до Європи вилетів літак, заблокований із часу великої війни

З аеропорту «Бориспіль», що на Київщині, 19 грудня евакуювали пасажирський літак Boing 777—300 — без пасажирів і вантажу на борту.

Про це повідомляється на сторінці аеропорту.

Виліт відбувся близько 9 години ранку за запитом української авіакомпанії Skyline Express, яка зараз здійснює перевезення в Європі.

Як пояснили в бориспільському аеропорту, з моменту закриття повітряного простору України 24 лютого 2022 року повітряні судна Skyline Express перебували на стоянці, де проходили постійну технічну підтримку та обслуговування.

Це вже четвертий успішний перегін повітряного судна з аеропорту «Бориспіль» із початку повномасштабної війни, зазначають у державному підприємстві.

«Навіть при закритті повітряного простору, аеропорт "Бориспіль" залишається спрямованим на забезпечення операційної готовності та фінансової стійкості, зокрема щодо обслуговування інфраструктури та збереження сертифікації персоналу», — йдеться у заяві.

На підприємстві додали, що новий технічний перегін повітряного судна з «Борисполя» покликаний протестувати можливе відновлення польотів в умовах воєнного стану.

«Ця стратегічна ініціатива відкриває шлях до відновлення регулярних операцій, як тільки відповідна оцінка ризиків цього дозволить», — наголосили в «Борисполі».

Відновлення авіасполучення

У Європейській організації з безпеки повітряної навігації опублікували прогноз щодо розвитку авіагалузі до 2029 року. Там вважають, що обмеження на польоти над Україною, росією, Білоруссю та Молдовою зберігатимуться ще майже сім років.

Семирічні прогнози повітряного руху щодо всіх країн-членів організації та загалом щодо Європейського регіону Євроконтроль оновлює двічі на рік.

Ці прогнози використовують країни-члени для щорічного розрахунку ставок плати за послуги з аеронавігаційного обслуговування.

Водночас у державному підприємстві «Украерорух» заявили, що повітряний простір відкриють одразу після завершення воєнних дій та перемоги України.

Там пояснили, що Євроконтроль не генерує та не використовує воєнні прогнози, аналітику чи припущення.

Натомість його прогноз базується на поточній ситуації в авіаційній галузі та конфігурації маршрутів, а саме:

  • закриття повітряного простору України для цивільних польотів через воєнні дії;
  • суттєві обмеження польотів у повітряному просторі Молдови (також із міркувань безпеки), росії та Білорусі (санкційні заборони);
  • суттєве зменшення кількості польотів у Польщі, Балтійських і Скандинавських країнах;
  • відповідне збільшення інтенсивності польотів у південно-східній частині Європи (з метою обльоту закритих зон) і т.д.

Євроконтроль вважає, що ці чинники діятимуть до кінця горизонту планування, тобто до 2029 року, через відсутність інших підтверджених вхідних даних для прогнозування, зазначили в «Украерорусі».

У підприємстві заявили, що Україна повноцінно готується до відновлення польотів у своєму повітряному просторі одразу після закінчення бойових дій.