Справа аеропорту «Одеса»: під варту відправили підозрюваного бізнесмена. Він може вийти, внісши 268 млн гривень застави
Вищий антикорупційний суд відправив під варту одного з бізнесменів—фігурантів справи про незаконне заволодіння Міжнародним аеропортом «Одеса» та 2,5 млрд грн доходу від його діяльності.
Про це повідомили ВАКС та САП.
Правоохоронці не розкривають імені фігуранта. За даними «Центру протидії корупції» та журналіста Олега Новікова, йдеться про бізнесмена Бориса Кауфмана.
ВАКС призначив підозрюваному підприємцю запобіжний захід у вигляді тримання під вартою до 29 жовтня включно. Підозрюваного взяли під варту в залі суду.
Як альтернативу, суддя визначив заставу у розмірі 268,4 мільйона гривень. Якщо бізнесмен внесе гроші, його звільнять з-під варти та покладуть на нього такі обов’язки:
- прибувати на першу вимогу до детектива НАБУ;
- не залишати меж Одеси та Києва без дозволу слідчого (детектива), прокурора або суду;
- повідомляти детектива чи суд про зміну свого місця проживання та роботи;
- утримуватися від спілкування з особами, указаними в ухвалі суду;
- здати на зберігання детективам НАБУ свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України.
Що це за справа?
За даними слідства, у 2011 році двоє відомих одеських бізнесменів організували схему щодо аеропорту «Одеса». Шляхом заснування спільного товариства з Одеською міськрадою вони хотіли отримати у власність майно аеропорту для подальшої приватизації.
Згоду від депутатів Одеської міськради на створення такого товариства забезпечив тодішній міський голова, розповівши про нібито плани співзасновника інвестувати в розвиток аеропорту. Згідно з договором, «інвестори» мали внести 355 млн гривень статутного капіталу, щоб побудувати новий термінал і злітно-посадкову смугу в аеропорту. Проте більша частина цих коштів через дії учасників схеми стала предметом застави та була заблокована банком.
За даними слідства, усе майно аеропорту заставили в банк для отримання кредиту, щоб унеможливити повернення аеропорту у власність міста. Отриманий кредит не погашали взагалі. За кредит, взятий під заставу майнового комплексу аеропорту, таки збудували новий термінал. Але злітно-посадкову смугу не починали будувати.
Як зазначає САП, через цю схему місто повністю втратило будь-який контроль над аеропортом та не отримувало від його діяльності жодного прибутку. Натомість люди, які отримали контроль над аеропортом, роками привласнювали дохід від його діяльності.
НАБУ вказує, що учасники схеми заволоділи майном аеропорту «Одеса» вартістю 118 млн гривень та доходом від його діяльності протягом 2012-2022 років у розмірі понад 2,5 млрд гривень.
Хто були учасниками схеми?
Наразі про підозру повідомили:
- двом одеським бізнесменам-співорганізаторам схеми — Організація вчинення кримінального правопорушення або керівництво його підготовкою чи вчиненнямч. 3 ст. 27, Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищемч. 5 ст. 191 Кримінального кодексу України;
- колишньому міському голові Одеси — ч. 5 ст. 191, Службове підробленняч. 2 ст. 366 КК України;
- колишньому в. о. заступника міського голови Одеси — ч. 5 ст. 191 КК України;
- директору ТОВ — ч. 5 ст. 191 КК України.
Вирішується питання щодо обрання підозрюваним запобіжного заходу.
Правоохоронці не розкривають імен фігурантів, однак відомо, що у 2011 році міським головою Одеси був «регіонал» Олексій Костусєв. За даними журналіста Олега Новікова, бізнесмени-фігуранти розслідування — це Борис Кауфман та Алекс Борухович (раніше Олександр Грановський), а вказаний директор ТОВ «Одеса аеропорт Девелопмент» — це Олексій Кочанов.